Ben jij vroeger ook altijd verslaafd geweest aan Tetris? Dan kunnen we je nu verblijden met een game dat het geliefde Tetris volledig heeft vernieuwd. Met een sprankeltje magie!

Zodra je de game opstart denk je “Hey! We gaan Tetris spelen!”. Dat klopt enigszins, de blokken en het concept komen inderdaad overeen. Voor de rest is het toch echt een compleet andere game. In het oorspronkelijke tetris spelletje is de bedoeling een zo’n hoog mogelijke score te behalen, terwijl de stenen steeds sneller naar beneden vallen. Je verdient punten door één of meerdere rijen volledig op te lossen.

Verschillende modi

De bedoeling van Tricky Towers is toch wel wat anders, al is het in de basis wel allemaal het zelfde. Het grootste verschil is dat je juist zo’n hoog mogelijke, dus stabiele, toren wilt bouwen! In totaal zijn er 3 modi te vinden in de game. Namelijk race, survival en puzzel. Het bouwen van een zo’n hoog mogelijke toren klinkt ontzettend makkelijk, maar dat is in Tricky Towers dus echt niet! Iedere modus vraagt namelijk om een iets wat andere speelstijl. Dit zorgt ervoor dat deze game ontzettend afwisselend is en toch enige tijd vergt om het onder de knie te krijgen. Met een tikkeltje frustratie hier en daar…

Zwaartekracht in verschillende modi

In de race-modus moet je een zo’n hoog mogelijke toren bouwen binnen een bepaalde tijd. In het begin is dit goed te doen, tot je er vrij snel achter komt dat zwaartekracht in het spel ook mee gaat kijken. Met als gevolg dat je op sommige momenten er ook echt van baalt dat het bestaat. Ineens is het lastiger om een stabiele toren te bouwen. Als je het toren bouwen eenmaal een beetje onder de knie hebt, kun je je gaan wagen aan de survivalmodus. Ook hierin moet je een zo’n hoog mogelijke toren bouwen, maar wees gewaarschuwd. Zodra er ook maar één blok van je toren naar beneden valt, verlies je één van de drie levens. En wanneer al je levens kwijt bent, dan moet je helaas opnieuw beginnen.

De laatste modus die er is, is de puzzel modus. Zoals zijn naam het al verklapt… Je moet puzzels oplossen. Het is in ieder geval ideaal om je hersenen er over te breken. In tegenstelling tot de andere modi moet je in de puzzel modus zo laag mogelijk blijven, namelijk onder de aangeven lijn. Je hebt de puzzel opgelost zodra je alle stenen hebt kunnen plaatsen!

Tetris met magie?

Wanneer je eindelijk denkt dat het bouwen van de toren een beetje goed gaat en het relatief stabiele toren van Pisa is geworden… Wordt het je natuurlijk nog moeilijker gemaakt, namelijk met magie. Een van die dingen is het creëren van mistbanken, het versneld laten vallen van blokken voor een bepaalde tijd, super grote blokken en veel meer. Dat allemaal om er voor te zorgen dat eens jouw stabiele toren als een kaartenhuis in elkaar valt.

Goed nieuws! Als je een bepaalde hoogte hebt behaald met het bouwen van jouw toren, speel je je eigen magische superpowers vrij. Zo heb je een kracht die er voor zorgt dat de reeds geplaatste stenen versteend worden. Het gevolg hiervan is dat jouw toren hierdoor alleen maar stabieler wordt en hierdoor minder kans bestaat dat deze in elkaar stort.

Een spel om samen te spelen!

Tricky Towers is meer een spel dat je samen met andere mensen moet spelen, aangezien de single player op ene geven moment zijn uitdaging echt wel een beetje verliest. Offline, samen met vrienden, is een optie. Maar ook online! Namelijk tegen andere spelers.  In principe is de gameplay hetzelfde, al is het arsenaal van magie wel weer uitgebreid.

Als je altijd van Tetris hebt gehouden, dan is dit een super leuk spel om te spelen. In je eentje, maar ook samen met vrienden of tegen vreemden online.

Tricky Towers is in de Xbox Store verkrijgbaar voor € 14,99!

Tricky Towers
70 %
review-tricky-towersPluspunten: <br> <br> - Een vernieuwende tetris game<br> - Uitdagend spel met verschillende modi<br> - Ontzettend leuk om samen te spelen met vrienden<br> Minpunten:<br> <br> - De single player gaat op den duur wel een beetje vervelen