
In een uitgebreide review bespreken Niels en Rik hun eerste ervaringen met Elden Ring: Nightreign, de coöperatieve roguelike-spin-off van de bekroonde actie-RPG Elden Ring.
De game, die spelers met z’n drieën door de verraderlijke wereld van Limveld laat trekken, introduceert een dynamische gameplayloop waarin samenwerking, strategisch looten en overleven centraal staan. Hoewel de co-op ervaring in de juiste setting als intens en addictive wordt omschreven — vooral wanneer je met vaste vrienden speelt — stuit Nightreign ook op enkele beperkingen. Het gebrek aan een fatsoenlijk communicatiesysteem met onbekenden, een rigide drie-speler-opzet, connectiviteitsproblemen en een afhankelijkheid van willekeurige loot (RNG) zorgen ervoor dat de spelervaring niet altijd even bevredigend is.
De wereld en sfeer ademen Elden Ring, met sterke boss fights en een goed ontworpen wereld die uitnodigt tot verkenning. Toch mist de game de diepe RPG-progressie van het origineel en laat het nieuwe spelers vrijwel zonder uitleg los in een complexe omgeving.
Met een voorlopig oordeel van 7 à 7,5 spreekt de review van een veelbelovende, maar nog onvolwassen game. De potentie is aanwezig, zeker voor wie houdt van uitdaging en teamplay, maar om echt te excelleren zal Nightreign nog enkele structurele verbeteringen moeten doorvoeren. Een definitieve beoordeling volgt later, na meer speeltijd en updates. De volledige review in progress is hier te bekijken: