Waar Battlefield 2042 alleen multiplayer bood en worstelde met bugs, brengt Battlefield 6 weer een singleplayer campaign én de vertrouwde multiplayer-chaos. EA probeert met deze game terug te grijpen op de klassieke Battlefield-ervaring, maar de vraag blijft: is dat genoeg in 2025?
Een matige campagne als opwarmertje
De singleplayer voelt als een introductie tot de maps, maar het verhaal stelt weinig voor. Het is een standaard good guys vs bad guys-verhaal met wat politieke knipogen, een climax die nergens op uitkomt en weinig memorabele momenten. Je merkt dat het niet draait om narratief, maar om spelers richting multiplayer te sturen. Als opwarmertje werkt het, als verhaal laat het steken vallen.
Multiplayer is herkenbaar en degelijk, maar niet baanbrekend
Battlefield 6 brengt de bekende chaos terug: jets, tanks, instortende gebouwen en schreeuwende teamgenoten. De nieuwe revive-mogelijkheid waarbij je teamgenoten kunt wegslepen is een leuke toevoeging, en de Escalation-modus voegt wat meer strategische diepgang toe. Toch is niet elke map even rijk gevuld en ontbreekt in kleinere maps vaak het gevoel van ‘all-out warfare’. Ook de variatie tussen wapens voelt beperkt – de impact van loadouts is te klein om echt verschil te maken.
Geen bugs, wel gemiste kansen
Technisch zit het goed: geen crashes, soepel laden en solide performance. Maar de game biedt weinig nieuws. Er is geen trainingsmodus, de maps voelen wisselend qua grootte en opbouw en teamplay blijft vaak uit. Dat maakt het een game die prima werkt, maar zelden verrast. De vraag is dan: is dat genoeg om spelers vast te houden in een jaar met zo’n overvolle releaselijst?
Samenvatting van de videoreview
Rob opent de review met de opmerking dat Battlefield 6 direct vertrouwd aanvoelt. Alles wat je verwacht van een Battlefield-game is aanwezig: grootschalige chaos, intense audio, brute voertuigen, en explosies die je controller doen trillen. Toch dringt zich al snel de vraag op: is dit genoeg in 2025? Volgens Rob niet helemaal. De game speelt lekker weg, maar voelt nergens écht fris of vernieuwend.
Over de singleplayer is hij duidelijk: degelijk uitgewerkt, maar compleet te vergeten. Hij vergelijkt het met een lange tutorial zonder duidelijke climax. Er zitten hier en daar vermakelijke stukken in, maar het verhaal is flinterdun en de missies voelen als een opstapje naar de multiplayer. Wat hem vooral opvalt is dat er weinig emotie of urgentie in zit. De campaign speelt veilig, zonder risico’s, zonder verrassingen.
Over de multiplayer is hij overwegend positief. Hij benoemt dat de klassieke Battlefield-chaos goed terug is: grote maps, voertuigen, schietactie, alles wat je kent. Wat hij mist, is vernieuwing in de wapens: er is weinig verschil in handling of beleving. Hij vindt het een gemiste kans dat loadouts niet echt impact hebben. De maps zijn volgens hem prima opgebouwd, al zijn er ook kleinere maps zonder voertuigen, waardoor het ‘Battlefield-gevoel’ daar wat ontbreekt.
Rob benadrukt dat de game technisch sterk staat: hij heeft geen bugs of performance-issues ervaren. Hij benoemt ook dat het wegslepen van teamgenoten een toffe toevoeging is en dat de Escalation-modus potentie heeft, omdat je als squad echt samen moet spelen. Wel geeft hij aan dat teamwork in de praktijk vaak ontbreekt en dat je dan gewoon “met z’n allen aan het doodgaan bent”. Rob sluit af met de opmerking dat hij benieuwd is hoe de game over drie maanden wordt gespeeld en of de playerbase dan nog actief is.
Conclusie
Battlefield 6 is een technisch solide shooter die trouw blijft aan zijn roots, maar te weinig toevoegt om echt indruk te maken. De game is bij vlagen vermakelijk en grafisch dik in orde, maar mist een eigen smoel en raakt qua beleving niet dezelfde snaar als eerdere delen. Voor fans van chaos en klassieke Battlefield-actie valt er genoeg te beleven, maar wie op zoek is naar vernieuwing of meer tactiek, kijkt beter verder.

![[REVIEW] Marvel Cosmic Invasion](https://www.xboxnederland.nl/wp-content/uploads/2025/12/Review-en-podcast-XBNL-100x70.jpg)
![[REVIEW] Constance – Artistiek, maar niet uit de kunst](https://www.xboxnederland.nl/wp-content/uploads/2025/12/Review_Constance-100x70.jpg)
![[REVIEW] Dave the Diver – boven verwachting goed!](https://www.xboxnederland.nl/wp-content/uploads/2025/12/1-100x70.jpg)
![[REVIEW] Octopath Traveler 0 – Marvelous!](https://www.xboxnederland.nl/wp-content/uploads/2025/12/Review-en-podcast-XBNL-13-100x70.jpg)
![[REVIEW] Project Motor Racing – casual nachtmerrie of natte sim-droom](https://www.xboxnederland.nl/wp-content/uploads/2025/12/0dd689d6da946feec9b79dd15d31771bff8c8667b9c39d4e1-scaled-e1764717130731-100x70.jpg)
![[REVIEW] R-Type Delta: HD Boosted](https://www.xboxnederland.nl/wp-content/uploads/2025/11/98186bfd-9775-4273-ab41-8180d80ad377-100x70.png)

Standaard good guys vs bad guys verhaal?? Heb je de campaign wel uitgespeeld? Het is juist geen standaard good guys vs bad guys verhaal.
Heb erg lang op jullie review zitten wachten (spel is al bijna 2 weken uit) en dan krijgen we dit…
Misschien de volgende keer iemand de review laten schrijven die iets enthousiaster kan doen.