De deal rondom Activision/Blizzard en Microsoft heeft (en doet nog steeds) een hoop stof opwaaien. Onder andere vanuit kamp Sony wordt er echt met de meest onzinnige argumenten gestrooid over waarom de deal vooral niet door moet gaan. Zo werd er onder andere gezegd dat Game Pass slecht is voor de PlayStation en dat ontwikkelaars maar een hekel aan de dienst zouden hebben. Maar is dat wel echt zo?

Nee, natuurlijk is dat niet zo. Hoe verklaar je anders alleen al al die verschillende ontwikkelaars die zich aan Game Pass committeren. Verschillende ontwikkelaars hebben dit argument dan ook al weersproken. Ontwikkelaar Rockfish Games, bekend van Everspace 2, gaat zelfs nog een stap verder. Volgens hun is Game Pass juist een erg goed iets, zelfs voor PlayStation. Hoe zit dat?

In een recent interview vertelde de CEO en medeoprichter van de studio Michael Schade dat als studio’s een deal sluiten met Microsoft voor de Game Pass dat PlayStation gebruikers daar uiteindelijk ook van profiteren. Hun eigen game, Everspace 2, zat sinds 2021 tot april van dit jaar in early access en werd toen uiteindelijk gereleaset op de PC. Ondertussen wordt er gewerkt aan een release voor de console. Dankzij de Game Pass deal heeft het team bijna een jaar meer tijd gekregen voor de ontwikkeling hiervan.

We hadden Everspace 2 ook kunnen maken zonder de Game Pass deal, maar dan was het wel een kleinere game geworden. Dankzij het extra geld kunnen we meer content toevoegen en meer tijd besteden aan het polijsten van de game. Hier profiteren PlayStation gamers ook weer van. Met het extra geld kunnen wij uiteindelijk een betere game maken en dus krijgen ook PlayStation gamers een betere game dankzij Game Pass.

Als je dit zo leest dan is het in elk geval duidelijk dat zeker niet alle ontwikkelaars een hekel hebben aan Game Pass en profiteert zelfs Sony af en toe van de deals die door Microsoft worden gesloten. In elk geval voor wat betreft de deal voor Everspace 2.

Everspace 2 wordt 15 augustus gereleaset op de consoles en zal dan dus via Game Pass te spelen zijn.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties