De Xbox Game Pass is een groot succes. Maar hoe groot?

Daarover liet Xbox executive Sarah Bond wat meer horen. Zij deelde data over de Xbox Game Pass die licht schijnt op de trends en het gedrag van de abonnees. Zij benadrukte dat de Game Pass iets anders is dan bijvoorbeeld Netflix omdat de Game Pass de gamers aanzet tot meer uitgaven.

Als je je abonneert op een kanaal dat ervoor zorgt dat je een video kan bekijken, zoals Netflix, dan is dat het einde van de geldstroom. In gaming is dat precies het tegenovergestelde: er zijn items die je in de game kan kopen, er zijn extensions die je kan kopen, er is het volgende deel wat gekocht kan worden en er zijn andere genres die ineens interessant lijken te zijn.

Volgens Bond:

  • Wordt er 20% meer tijd aan gamen besteedt
  • Speelt 30% meer games
  • Speelt 40% meer genres
  • Spendeert 20% meer geld aan het gamen in het algemeen

Bond vermeldde ook dat Microsoft zijn xCloud streaming service promoot omdat een groot deel van de mensen die games spelen geen console bezitten, dus streaming helpt ook die mensen die alleen een mobiel hebben te bereiken.

Er zijn 200 miljoen mensen die een console kopen en er zijn 3 miljard mensen die games spelen. Vandaag de dag hebben een groot aantal van die mensen geen mogelijkheid om veel van deze geweldig games te spelen. Als je echt kijkt naar wat wij doen met de Game Pass is, door het linken van het streamen in het abonnement, dat mogelijk te maken, ook zonder console of pc.

De Xbox Game Pass had in januari 18 miljoen abonnees. De lijst games groeit elke maand met extra titels.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments