WRC 8 goedgekeurd door professionele coureurs

De WRC-serie is terug voor een achtste editie en het is de officiƫle gelicenseerde videogame van het 2019 FIA World Rally Championship! Met geheel opnieuw ontworpen gameplay en een grotere focus op simulatie plaatst WRC 8 je in het hart van de competitie.

Om het racegevoel zo realistisch mogelijk te reproduceren, vroegen Bigben en Kylotonn de getalenteerde jonge Amerikaanse coureur Sean Johnston, die deelneemt aan de Junior WRC-categorie, en zijn navigator Alex Kihurani om WRC 8 te proberen. Sean is niet alleen een professioneel coureur maar ook een top-level esports-speler die voor GT Academy werkt. Als expert in autosimulatiegames is hij de uitgesproken persoon om zijn mening te geven over een game met de WRC-licentie.

Hun feedback bevestigt dat het door physics bereikte realisme in de verschillende categorieƫn uitstekend is. Ze prezen ook de nauwkeurigheid van de pacenotes, die van cruciaal belang zijn tijdens rallyraces omdat ze de coureur helpen de uitdagingen van speciale circuits te overwinnen. Asfalt, grind en ijs: de ultrarealistische physics van WRC 8 zorgen ervoor dat de wagens zich anders gedragen op elk soort terrein. Om te zegevieren moet elke bocht in de weg dan ook feilloos worden voorbereid. Daarom zijn pacenotes zo belangrijk voor het anticiperen op de diverse gevaren en het vinden van het optimale pad. Onder de indruk van de consistentie tussen de pacenotes en de sensaties die ze tijdens het racen voelden, prezen Sean Johnston en Alex Kihurani het realisme en de fun die dit aan de races toevoegde.

Hun commentaar, gecombineerd met de feedback die de beste WRC esports-spelers eerder al gaven, wordt gebruikt om de WRC 8-gameplay steeds verder te verbeteren en een ongekende game-ervaring te creƫren. Met zijn dynamische weersysteem en ultrarealistische graphics, zal je moeten beschikken over nauwkeurigheid, anticipatie en snelle reacties om de 102 stages van WRC 8 te overwinnen.

Ik was onder de indruk van het pacenotes-systeem, en dan vooral hoe goed dit aansloot op de bochten, zoals ik dat nog nooit eerder in een simulatie heb gezien!

aldus Sean Johnston.
Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties