Wordt Fable’s verhaal nu net zo vaag en gecompliceerd als die van Control?

We horen al heel lang niet meer van Fable. Elk jaar hopen we weer een nieuwe trailer te zien, maar elk jaar worden we weer teleurgesteld. Soms is er hier en daar een verschuiving van functies waardoor we iets mee krijgen. Zoiets gebeurde bijvoorbeeld onlangs op het gebied van de verhaaltjes binnen de game. Vorig jaar voegde Anna Megill zich bij het team van schrijvers en zij werkte voorheen bij Remedy Entertainment, waar ze heeft bijgedragen aan Control. Overigens heeft zij ook gewerkt aan Dishonored: Death of the Outsider bij Arkane en The Division 2. Bij het team van Fable (Playground Games) is ze nu gepromoveerd naar narrative lead.

Ik zou niet weten wat de implicaties zijn van een verandering in de narrative lead als de game al zo lang wordt ontwikkeld. Wordt er nu nog een richting bepaald van het grotere verhaal? Worden er hooguit belangrijke puntjes op de i gezet? Gaat het om sidequests? We weten het niet. Wat we wel weten is dat het hele proces donders lang duurt. Het liefste speelde we de game gisteren al want ja, wie wacht nou niet op die felbegeerde nieuwe Fable? Zal het volgend jaar uit komen of moeten we alsnog wel minstens twee jaar wachten? Tijd zal het leren.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties