Als we naar Metro Exodus kijken dan is de game groot. Groter dan zijn voorgangers. Maar dat betekent niet dat je er totaal in losgelaten wordt.

Huw Beynon van Deep Silver vertelt dat de ontwikkelaars bij 4A Games de perfecte balans tussen de vrijheid van het onderzoeken en het volgen van een verhaal gedreven lijn in de game aan het zoeken zijn.

Ik denk dat we vooral een ‘Metro’-game aan het maken zijn en we hebben veel tijd gestoken in die formule. Het voelt als een Metro game en de Metro fans verwachten een sterk verhaal. Open wereld games worstelen nog weleens met het doel van de game en  het gevoel van deze te moeten volbrengen. We hebben voor Metro een combinatie gevonden die goed werkt. Er is nog steeds een rode draad, een verhaal die je dwingt verder te gaan.

We hebben zo natuurlijk mogelijk geprobeerd om alles wat een open omgeving zo aantrekkelijk maakt, de vrijheid om te gaan onderzoeken en weg te gaan van het gebaande pad, in de game te verwerken. Er zijn niet van die ‘ga en breng mij’ missies. Het is gewoon ontdekken voor je eigen plezier. Of je dat wil doen, dat bepaal je zelf. Je zal wat verhalen vinden die je wil bekijken of wat gear wat verborgen is in de wereld. Het is de balans vinden tussen een meer open game en een natuurlijke game.

Reageer op dit artikel

Please Login to comment
  Subscribe  
Abonneren op