De nieuwste update voor Starfield is nu beschikbaar en brengt nieuwe functies en verbeteringen aan de algehele spelerservaring. Met gedetailleerde oppervlaktekaarten, nieuwe moeilijkheidsgraden voor de gameplay, meer flexibiliteit voor het aanpassen van ruimteschepen, nieuwe scherminstellingen voor spelers op Xbox Series X en nog veel meer.
Bijgewerkte oppervlaktekaarten
De oppervlaktekaarten zijn verbeterd en vervangen punten op het oppervlak door terreinmarkeringen. Deze markeringen in combinatie met visuele nuttige punten op de kaart maken navigeren en het aanwijzen van locaties veel eenvoudiger.
Daarnaast zijn er nieuwe markers toegevoegd in de grote steden om de locaties van verkopers aan te geven en elk van deze markers fungeert als een snelreispunt. Spelers kunnen vanaf hun Scanner of de oppervlaktekaart direct naar deze bestemmingen reizen.
Nieuwe gameplay-opties
De nieuwe update geeft spelers ook meer vrijheid en flexibiliteit om hun spelervaring aan te passen. Spelers kunnen nu credits van verkopers en draagcapaciteit aanpassen of via de spelersinventaris overal toegang krijgen tot scheepsladingen. Voor spelers die de moeilijkheidsgraad willen finetunen, zijn er nieuwe overlevingsfuncties toegevoegd, zoals het aanpassen van de effecten van voedsel en omgevingsgevaren, evenals nieuwe gevechtsinstellingen om bijvoorbeeld ruimtegevechten moeilijker en run-and-gun-gevechten makkelijker te maken. Tot slot is er een nieuwe Extreme moeilijkheidsgraad boven Very Hard.
Deze instellingen kunnen worden aangepast aan de gameplaystijl die spelers het prettigst vinden.
Nieuwe aanpassingstools voor het interieur van je schip
In Starfield is het spelersschip je thuis. De mei-update breidt de mogelijkheden voor het aanpassen van het interieur van ruimteschepen uit. Er zijn ook nieuwe, volledig lege habmodules om vanaf nul in te richten, waardoor spelers de indeling van hun schip verder kunnen aanpassen met meer beschikbare openingen voor deuropeningen.
Beeldscherminstellingen Xbox Series X
Xbox Series X-spelers kunnen nu kiezen tussen visuele kwaliteit of prestaties.
Voor elk van deze opties wordt een VRR-beeldscherm (Variable Refresh Rate) met 120 Hz of hoger ten zeerste aanbevolen.
- Framerate doel: Spelers kunnen nu kiezen tussen **30, 40, 60 of een Uncapped** framerate op VRR-schermen. Spelers zonder VRR-scherm dat minstens 120 hz draait, kunnen nog steeds kiezen uit 30 of 60. Schermscheuren kunnen soms voorkomen als je 60 selecteert op een niet-VRR-scherm.Â
- Prioriteit geven: Spelers kunnen nu prioriteiten stellen tussen **Visuals en Performance** terwijl ze proberen het framerate doel te behouden. De modus Prestaties wordt aanbevolen als je een framerate van 60 of hoger kiest. Als je prioriteit geeft aan Visuals behoud je de hoogste resolutie met behoud van volledige details voor speciale effecten, belichting en mensenmassa’s. Prioriteit Prestaties verlaagt de interne resolutie en details voor speciale effecten, belichting en mensenmassa’s. Beide modi kunnen de interne resolutie dynamisch aanpassen wanneer scènes of actie zwaarder worden.
- VSync: Spelers kunnen nu schakelen tussen VSync uit of aan. Als je ervoor kiest om uit te schakelen, worden de frames in de game losgekoppeld van de vernieuwingsfrequentie van de monitor. Als je Aan kiest, wordt de framerate gesynchroniseerd met de vernieuwingsfrequentie van de monitor, waardoor het scherm niet scheurt, maar het aantal frames wel wordt beperkt.
Nieuwe eigenschappen in New Game Plus
Herhaalbaarheid is enorm in Bethesda Game Studios-games, en in Starfield wordt het universum nog groter met New Game Plus. Nadat spelers de Unity betreden, hebben ze nu de optie om zowel hun uiterlijk als hun eigenschappen te veranderen. Dit geeft spelers de mogelijkheid om hun personages visueel te blijven verfijnen en om na elke speelbeurt te experimenteren met verschillende speelstijlen.
Quality of Life Improvements
Naast de belangrijkste functies in deze mei-update zijn er ook talloze verbeteringen aan de levenskwaliteit, zoals de mogelijkheid om de dialoogcamera uit te schakelen, zodat spelers scènes vanuit het door hen gekozen perspectief kunnen bekijken. Er zijn ook nieuwe tabbladen in de menu’s Container en Ruilhandel, waardoor het makkelijker is om te zien waar je naartoe navigeert als je snel door de menu’s bladert.