Het is bijna kerst, de meesten van ons zijn lekker aan het gamen en het nieuws is schaars. Toch komen er hier en daar nog wat trailertjes uit over de games die begin 2016 uitkomen. Unravel is één van die games en daarvan kwam een paar dagen geleden een prachtige trailer op de proppen. 

Unravel is een 2D-game waarmee je over platformen springt en puzzelt. Op het eerste gezicht ziet de game er schitterend uit. Het team wat deze Indie-on-steroids maakt, heeft EA achter zich staan en dat zie je dan ook gelijk aan de graphics. De animaties zijn verbluffend mooi en door de muziek word je gelijk helemaal zen. De beeldende manier waarop het verhaal wordt vertelt maakt dit serene gevoel alleen nog maar sterker.

Zoals jullie kunnen zien in de trailer boven dit artikel zijn de levels in Unravel gebaseerd op de Noord-Zweedse natuur. Zelf zou ik je de bevestiging niet kunnen geven, ik ben er namelijk niet geweest. Uit deze beelden moet ik voor mijzelf toch concluderen dat de levels er erg generiek uitzien; een bos-level, een zee-level, een moeras-level etc. Ik begrijp dat dit maar een trailer van een paar minuten is en je hier een game niet op kan beoordelen maar we hebben deze formule in 2015 zo vaak al gezien dat ik er een beetje moe van word.

Unravel_E3_Screen1.0

Wat ik in januari wil zien is waarom Unravel anders is dan “Rayman Legends” en “Ori and the Blind Forest”. Het wiel opnieuw uitvinden is per definitie moeilijk, laat staan bij 2D-platformers. Begrijp me niet verkeerd, ik zie heel veel potentie in deze game en ik vind het vet dat EA een beetje de Art/Indie-kant van Ubisoft opgaat. (Denk aan Valiant Hearts en Child of Light) Maar er zijn de laatste tijd zoveel van die games uitgekomen dat Unravel wel heel goed moet zijn om te verassen. Daarom ben ik zo benieuwd waarom EA het toch heeft aangedurfd om aan zo’n lastig project te beginnen. Is het echt alleen de ietwat functionele art-style (die verdacht veel op Yoshi’s Woolie World lijkt) die de game zo goed maakt of is de game zo goed uitgevoerd dat we hier een must-play hebben.

Gelukkig krijgen we al heel snel antwoord op die vraag. Unravel komt namelijk al op 9 februari uit en is nu al te pre-orderen in de Xbox Store voor maar € 19,99.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments