Het uitstel van Cyberpunk 2077 liet mij wel even in verwarring. Een uitstel van zes maanden maar liefst. Blijkbaar heeft het met de complexiteit van de game te maken.

Die claim komt namelijk van Borys Niespielak, een Poolse video games insider die in een Poolse podcast liet weten dat de current-gen consoles de reden voor de uitstel waren. Hij vertelde dat CD Projekt RED geen bevredigende resultaten kreeg toen men de game op de PS4 en de Xbox One liet draaien. Toen men deze maand nog geen oplossing voor het probleem had gevonden, besloot men de game uit te stellen.

God of War regisseur Cory Barlog wilde hier wel wat uitleg over geven. Hij liet in een tweet weten dat elke game slecht draait totdat je hem optimaliseert voor de hardware waarop het moet lopen.

Ik kan niet voor de industrie spreken dus medeontwikkelaars mogen hier mee instemmen of het ontkennen als je ervaring anders is maar ik denk dat het voor de meeste games de waarheid is. Games zijn lang heel lelijk totdat ze dat niet meer zijn. En gewoonlijk is dat pas aan het einde… Dit is niet iets om nerveus of beschaamd over te zijn. We willen natuurlijk allemaal de meest vloeiende en bugvrije ervaring die we mogelijkerwijs kunnen leveren aanbieden.

Dus dat zou verklaren waarom het uitstel zo ruim is. We wachten maar braaf af totdat hij echt af is. Mocht je, met behulp van een Poolse vriend of een cursusje Pools, de video willen zien? Check hieronder.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties