Ubisoft onthult eerste gameplaybeelden van Anno 117: Pax Romana

Ubisoft heeft de eerste gameplaydetails gedeeld van Anno 117: Pax Romana, het nieuwste deel in de langlopende stadbouwfranchise Anno. De game wordt ontwikkeld door Ubisoft Mainz en speelt zich af in het Romeinse Rijk, met een sterke focus op bestuur, cultuur en strategie.

In Anno 117: Pax Romana kruipen spelers in de huid van een pas aangestelde Romeinse gouverneur. Vanuit deze rol beheren zij meerdere provincies binnen het rijk – van het klassieke Latium tot de Keltische regio’s in Albion. De game combineert economische simulatie met diplomatie, cultuurkeuzes en militaire strategie.

Bestuur, cultuur en conflict

Spelers moeten hun steden vanaf de basis opbouwen en voortdurend de balans zoeken tussen de behoeften van de bevolking en de eisen van de keizer in Rome. Daarbij hebben zij de keuze om via handel en diplomatie samen te werken met andere gouverneurs, of hun invloed uit te breiden via strategische grond- en zeeslagen.

Een belangrijk spelelement is de culturele ontwikkeling van de provincies. Spelers kiezen zelf in hoeverre zij de lokale bevolking romaniseren of juist ruimte laten voor inheemse gebruiken en godsdiensten. Deze keuzes hebben invloed op de architectuur, het dagelijks leven en de relatie met het rijk.

Grootschalige bouwmogelijkheden

Ubisoft belooft een spelwereld van grote schaal en detail, waarin spelers vrijwel elk zichtbaar terrein kunnen ontwikkelen – van eilanden tot bergketens. De steden zijn levendig vormgegeven, met kleine taferelen zoals kinderen die achter honden aanrennen of massa’s toeschouwers in amfitheaters.

Anno 117: Pax Romana verschijnt later in 2025 en zal beschikbaar zijn voor Xbox Series X|S en Windows-pc via Steam, de Epic Games Store en Ubisoft Connect. De game ondersteunt zowel cross-play als cross-progressie. Een exacte releasedatum is nog niet bekendgemaakt.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties