Two Falls biedt unieke blik op 17e-eeuws Canada voor Xbox Series

Two Falls (Nishu Takuatshina) verschijnt op 2 mei voor Xbox Series. Deze unieke narrative-driven game neemt je mee naar het 17e-eeuwse Canada en laat je de wereld zien door de ogen van twee totaal verschillende personages.

De game, ontwikkeld door Unreliable Narrators, was eerder al beschikbaar voor PC en krijgt nu eindelijk zijn console-release. Als speler kruip je afwisselend in de huid van Jeanne, een gestrande Franse vrouw, en Maikan, een jonge Innu-jager. Hun verhalen zijn verweven met de omgeving en cultuur van die tijd, wat zorgt voor een diepgaande ervaring die de eerste ontmoetingen tussen Franse kolonisten en inheemse gemeenschappen op een unieke manier belicht.

Twee perspectieven, één meeslepend verhaal

Het interessante aan Two Falls is dat je de wereld door twee compleet verschillende brillen bekijkt. Jeanne, met haar Europese achtergrond, worstelt met de ruige natuur en haar nieuwe realiteit na een schipbreuk. Maikan daarentegen voelt een onheilspellende verandering in zijn vertrouwde bos, die hem dwingt zijn eigen geloof en tradities onder de loep te nemen. Dit contrast wordt niet alleen duidelijk in de verhaallijn, maar ook in de artistieke en muzikale keuzes die de game maakt. Alles draait om perceptie, en jij als speler mag zelf interpreteren wat er echt gebeurt.

Een game met een culturele ziel

Wat Two Falls extra bijzonder moet gaan maken, is de samenwerking met inheemse artiesten en een ‘Council of Elders’ uit Canada. Van de muziek tot de 3D-omgevingen, veel elementen zijn gecreëerd door leden van verschillende ‘First Nations’. Dit moet gaan zorgen voor een authentieke weergave van de cultuur en tradities, zonder dat het aanvoelt als een oppervlakkig laagje. De soundtrack, samengesteld door inheemse componisten en zangers, is een prachtig voorbeeld van hoe de game respect toont voor de inspiratiebron.

Kortom, Two Falls belooft een ervaring te gaan bieden die je niet vaak tegenkomt op de Xbox. Het verhaal is lineair, maar je keuzes beïnvloeden de manier waarop de personages zich ontwikkelen en reageren op hun omgeving. ‘Met Unreal Engine 5 zorgt de game bovendien voor adembenemende visuals die het Canadese landschap tot leven brengen’, aldus de ontwikkelaars. Voor liefhebbers van narrative-driven games zoals Firewatch of What Remains of Edith Finch, is dit een titel om in de gaten te houden.

Wat denk jij? Is Two Falls (Nishu Takuatshina) een must-play voor Xbox-gamers, of valt deze titel buiten jouw radar?

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties