Dat de uitrol van het nieuwe dashboard een gigantische operatie is, dat kan je je wel voorstellen. En zoals dat gaat met grote operaties, gaat dat niet altijd overal vlekkeloos.

Een groot aantal gebruikers heeft problemen gerapporteerd met de nieuwe interface. Microsoft is op de hoogte en heeft desgevraagd ook al wat oplossingen gepost. We sommen er een paar op zodat je tenminste weet wat je moet doen als je er tegenaan loopt.

De eerste keer booten duurt langer dan normaal na de update

Oplossing: Geef je Xbox de tijd. Mocht je na 15 minuten nog steeds tegen het groene scherm aankijken, doe dan een power cycle door de aan/uit knop 10 seconden ingedrukt te houden tot de console uit is en start hem dan na 15 seconden weer op.

Geen tegels in Games en Apps

Oplossing: geef je console een paar minuten de tijd om de tegels up to date te brengen. Om dit te controleren, ga dan naar Home, zet je cursor op Mijn Games en Apps, druk op de menuknop van je controller en selecteer afsluiten. Start de app daarna weer op.

Geen voice control na de eerste keer booten

Oplossing: gebruikers kunnen dit verhelpen door de console opnieuw op te starten. Dubbelklik de Xbox knop, open de guide, ga naar instellingen en kies console opnieuw opstarten. Om nu te zien of je Kinect weer werkt, ga je naar Instellingen, kies je Alle Instellingen, kies Kinect & apparaten en selecteer dan Kinect. Als je de video ziet onder “Wat ziet je Kinect”, dan werkt hij weer goed.

Aanmelden lukt niet vanwege herhalende vraag om wachtwoord

Oplossing:
A. herstart je console zoals beschreven bij voice control.
B. Verwijder je account, herstart de console, voeg je account weer toe.
C. Reset je console naar fabrieksinstellingen

Vastlopende game of app bij het ophalen van een update

Oplossing: om de installatie te volbrengen, doe je de installatie disc in de console of je meld je aan met het account waarop de game is aangeschaft of de app is geïnstalleerd.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties