De opvolger van Titanfall krijgt deze keer wel een singleplayer verhaal. De game komt eind dit of begin volgend jaar uit, zegt Titanfall-schrijver Jesse Stern.

Respawn Entertainment begon al met het werken aan Titanfall 2 in 2014, direct nadat ze klaar waren met de DLC van Titanfall. Titanfall 2 neemt plaats in een wetenschappelijke en magische wereld, maar blijft ruw, vies, menselijk en echt. Dat zegt Stern in een interview, maar wat het precies inhoudt, dat moeten we nog maar gaan zien.

Stern geeft aan dat één van de tekortkomingen in het eerste deel was dat ze niet echt hebben uitgelegd waar het verhaal om draait. Dat een speler niets wist over ‘dit is wie je bent, dit is waar je bent en dit is wie er nog meer zijn’. ‘We wisten de antwoorden, maar konden die niet leveren’.

 

titanfall2014game-hd[1]

Titanfall is inmiddels meer dan 10 miljoen keer verkocht, waardoor de studio nu de vrijheid heeft om eindelijk het verhaal wat ze voor ogen hadden te vertellen . Respawn wil de ervaring van een grootschalige koloniale oorlogsvoering leveren en het verhaal vertellen van de Amerikaanse revolutie en de Amerikaanse burgeroorlog in de ruimte.

Respawn werkt ook samen met Lionsgate om een Titanfall spin-off tv-serie te ontwikkelen. Het probleem daarbij is alleen dat het verschrikkelijk duur is. “We proberen een manier te vinden om het verhaal van de werelden waarin we in willen zijn te vertellen en dit in een tv-model te produceren”, zegt Stern.

De oprichter en baas van Respawn, Vince Zampella, vertelde vorig jaar al dat Titanfall 2 geen Xbox exclusive zal worden, maar dat het beschikbaar komt op alle platformen. Respawn werkt zelfs samen met Nexon om een nieuwe Titanfall game uit te brengen op iOS en Android. Dit moet ergens in 2016 gebeuren.

 

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties