Het heeft een flinke tijd geduurd, maar 19 mei kunnen we eindelijk aan de slag met het veelbelovende The Witcher 3: Wild Hunt. Het Duitse tijdschrift Gamestar heeft een speelsessie van 12 uur volbracht en wist level 7 te bereiken met het hoofdpersonage Geralt. Gamestar heeft een hele lading aan nieuwe informatie vrijgegeven en wij hebben alles netjes op een rijtje gezet voor jullie.

Het tijdschrift heeft ook gloednieuwe screenshots vrijgegeven, waarin de pracht en praal uit de game goed centraal staat. Last but not least hebben we ook een Xbox One hands-on video van The Witcher 3: Wild Hunt. Ondanks dat het hier dus een Xbox One hands-on video betreft, bevat het teleurstellend weinig beelden van de Xbox One versie zelf en dat is jammer. Er komt allemaal beeldmateriaal voorbij uit de vorige video’s en niets direct van de Xbox One zelf. Hieronder hebben we een lijst geplaatst van alle interessante nieuwe informatie over deze mogelijke Game of the Year kandidaat.

Gameplay informatie

  • Er zijn 4 verschillende moeilijkheidsgraden (easy, medium, hard en dark) waarvan het verschil vooral te merken is tijdens de gevechten tegen de verschillende monsters. Hitpoints blijven hetzelfde.
  • Het zal mogelijk zijn om af te dingen en op die manier meer geld te krijgen nadat je een monster contract hebt klaargespeeld. Dit zal door middel van een minigame gebeuren.
  • Gamestar zegt dat de side quests gigantisch goed in elkaar zitten en het script van hoge kwaliteit is. Daarnaast kunnen deze side quests op verschillende manieren verlopen, wat de replay value weer ten goede komt.
  • Het gebruik van potions is een hoofdzaak op de hogere moeilijkheidsgraden. Een potion hoeft maar één keer gemaakt te worden en kan daarna bijgevuld worden zolang je genoeg alcohol bij je hebt. Potions kunnen worden voorzien van een upgrade zodat het effect sterker zal zijn.
  • Novigrad en No Man’s Land bestaan uit één grote map en is schijnbaar veel groter dan Skyrim. De eilanden van Skellige behoren hier ook toe en daarnaast zijn er nog vijf tot zes andere gescheiden gebieden, waaronder Kaer Morhen.
  • Vijanden leken niet te respawnen, maar als dit toch gebeurd, is het niet regelmatig.
  • De beste items in de game moeten met de hand gemaakt worden.
  • Dialoog opties zijn niet te vergelijken met BioWare games. In deze game moet je zelf uitzoeken wat goed of slecht is.
  • Er werd met veel lof gesproken over de in-game card game Gwent, waarvan ze vooral het design goed vonden.
  • De game bevat twee zeer grote steden: Novigrad en Oxenfurt, waarvan beide zeer levendig zijn.
  • In het No Man’s Land gebied zitten er 25 kleinere plaatsjes, waarvan sommige de grootte hebben van. Flotsam uit The Witcher 2.
  • Het zal mogelijk zijn om mensen te beroven, maar Gamestar vond dit iets te makkelijk en gebrekkig aanvoelen.
  • De journalist van Gamestar was level 7 toen hij in één klap werd gedood door een level 24 wyvern monster. Geen level scaling in The Witcher 3 dus.
  • De stukjes waar men als Ciri speelt voelen meer aan als een action-adventure en nemen ongeveer vijf tot tien uur van de verhaallijn in beslag.
  • Je kunt meer bagage bij je dragen door zadeltassen te maken voor het paard.
  • Er is aandacht voor kleine details zoals kakkerlakken in een mand vol appels.
  • Alle uitrusting die Geralt op zich heeft is zichtbaar.
  • Vuistgevechten zijn terug, maar dit keer geen Quick Time elementen.
  • De gamewereld voelde nooit leeg aan en er was altijd wel iets te zien.
  • De journalist is in die 12 uur geen enkele simpele fetch quest tegengekomen.

The Witcher 3: Wild Hunt

Technische informatie

  • De HUD is volledig aan te passen. Iconen en quest markers kunnen op de map worden uitgezet. Audiovisuele hints, zoals mensen die om hulp schreeuwen, zullen aanwezig zijn als de speler hiervoor kiest.
  • De journalist van Gamestar is geen enkele keer een NPC tegengekomen die er exact hetzelfde uitzag.
  • Het gebruik van een controller voelde superieur over het gebruik van muis + keyboard.
  • De zeer irritante deuren uit The Witcher 2 zijn weg. Deuren gaat nu automatisch open. Je hoeft geen knopjes in te drukken en de laadtijden zijn ook weg wanneer Geralt een gebouw betreedt.
  • Er zal een Day One patch zijn.
  • De resolutie van de Xbox One versie zal 900p blijven, zodat de boel soepel zal blijven draaien.
  • Baardgroei is bevestigd!
  • Het meest indrukwekkende dynamische weer-systeem in een game ooit, volgens de journalist.
  • Gamestar kwam zeer weinig bugs tegen en geen crash of vastloper.
  • Vergeleken met The Witcher 2 is het een stuk gruwelijker qua visueel geweld. Zo zal Geralt armen kunnen afhakken maar ook andere delen van het menselijk lichaam.
  • Levendige interieurs die allemaal een eigen verhaal vertellen.
  • Steden hebben een realistisch eco-systeem met een geloofwaardige omgeving. Met echte buitenwijkjes waar men ambachtslieden zal tegenkomen.
  • De speler kan bepaalde keuzes maken en als resultaat hiervan zullen bepaalde dingen veranderen in de gamewereld.
  • Sandbox elementen zijn minimaal gehouden. Verwacht dus geen gevechten tussen mens en draak zoals in Skyrim.

 

 

 

 

 

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties