Met de eerste grote betaalde DLC Underground onderweg, is het gebruikelijk om ook een patch als voorbereiding neer te gooien. Nummer 1.3 is aan de beurt.

Natuurlijk gaat dit weer wat veranderingen brengen aan het spel. Helaas is The Division nog steeds niet helemaal gebalanceerd en voor iedereen fijn om te spelen. De hoger gerankte spelers domineren de Dark Zone waarbij men vooral rondhangt bij de lagere zones (met de minder sterke spelers). Het constant rogue gaan van spelers maakt het bijna onmogelijk om de Dark Zone nog te bespelen, zeker als je geen volledige groep hebt. Gaat 1.3 dat onder andere verbeteren?

the_division_gear_sets_striker_sentry[1]Het lijkt er wel op. Voor die spelers die de Sentry of Striker gear dragen, een zeer overpowerde uitrusting, gaat er iets veranderen. De bonus die je krijgt bij het hebben van twee, drie of vier stukken gear worden vervangen door een vijf stuks bonus. Dit betekent dat je alleen nog maar een bonus krijgt als je vijf stukken van deze gear in je bezit hebt en die dan ook draagt natuurlijk. Laten we het uitleggen, op dit moment heeft de Striker set een 20 procent bonus tegen enemy armor als je twee stuks gear draagt van dat type. Na het live gaan van 1.3 zal die bonus niet meer gegeven worden en krijg je alleen een bonus bij het dragen van vijf stukken Striker uitrusting.

Recalibrate wapens

Deze nieuwe functie is wel heel prettig. Tot nu toe moest je met een blauwdruk van een wapen aan de slag en kon je wapen na wapen maken totdat je hopelijk een goede bouw met krachtige talents had gevonden. Bij gear kan je dan even naar het recalibration station en het één en ander aanpassen. Vanaf deze patch kan dit ook met wapens en kan je deze een ander talent geven dan diegene die je hebt gekregen. Ook komt de vol-automatische shotgun in de game waarmee je achter elkaar je vijand met shotgun pellets kan volpompen. De patch krijgt natuurlijk ook weer vier nieuwe gearsets. De patch moet op 28 juni, samen met Underground, live gaan.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments