Xbox-gamers die uitkeken naar de lancering van System Shock 2: 25th Anniversary Remaster moeten helaas nog even geduld hebben.

Nightdive Studios heeft aangekondigd dat de geplande releasedatum van 26 juni niet wordt gehaald. De reden hiervoor zijn problemen met het certificeringsproces voor consoles, waaronder Xbox, PlayStation en Nintendo Switch.

In een officiële verklaring via Bluesky bevestigde Nightdive Studios dat de game op consoles nu pas in de eerste twee weken van juli verschijnt. De pc-versie blijft echter gewoon op schema staan voor release op 26 juni op platformen zoals Steam, GOG, Epic en Humble.

Volgens Nightdive liggen certificeringsvertragingen bij diverse consoleplatformen en specifieke problemen met de multiplayerfunctionaliteit aan de basis van deze vertraging. Het team benadrukt dat ze hard aan het werk zijn om deze issues snel op te lossen.

Remaster met de oude grafische stijl

De System Shock 2 remaster brengt een grondige visuele update naar de geliefde sci-fi klassieker en biedt verbeteringen zoals 4K-resolutie en 120fps-ondersteuning op de Xbox Series X|S. Daarnaast zijn er diverse quality-of-life verbeteringen geïmplementeerd en is er ondersteuning voor cross-play co-op multiplayer. Achievement-jagers kunnen zich alvast verheugen op een lijst met 50 achievements om te ontgrendelen.

Ondanks de teleurstelling rond de vertraging, lijkt het wachten de moeite waard te zijn, gezien de vele verbeteringen en extra’s die de remaster belooft. Fans zullen hopelijk binnen enkele weken alsnog van dit legendarische avontuur kunnen genieten. Ik ben er zelf niet per se hyped over want ik houd nou eenmaal niet van dit type remaster. Geef mij dan een remake zoals met System Shock 1. Dit is puur oppoetsen naar een hogere resolutie met hier en daar verbeteringen in de modellen. Het houdt de oude sfeer mooi intact, maar ik was juist zo benieuwd wat je zou kunnen doen met de huidige technologie met een game van toen.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties