Star Wars Jedi: Fallen Order, wat de E3 demo je NIET liet zien!

De gameplay demo die we tijdens de EA PLAY presentatie te zien kregen liet mij koud. Gelukkig blijkt de game veel meer te bieden dan we toen te zien kregen.

De beelden die EA deelde net voor de E3 heb ik als teleurstellend ervaren. Het zag er gewoon lang niet zo spannend of fris uit als ik van een Respawn game verwacht had. De studio heeft dat zelf inmiddels ook wel door en kwam afgelopen dinsdag met een 26 minuten durende gameplay video waarin je veel meer ziet van de game.

Stig Asmussen, de director van Fallen Order, deelde bij de video een brief waaruit blijkt dat hij in ieder geval spijt heeft van de manier waarop ze Fallen Order hebben neergezet in de bewuste demo. Hij wil het publiek ervan verzekeren dat de game voldoende uitdaging en diepgang biedt.

Het team heeft maandenlang getwijfeld wat we van de game laten zien en hoe we de game neerzetten. We besloten voor 15 minuten aan onbewerkte gameplay te gaan. Hoofdzakelijk lightsaber gevechten waarin een krachtige Jedi te zien is.

Stig schrijft dat je op basis van de eerste beelden niet je conclusies moet trekken. Het is geen cakewalk, je bent niet overpowered. Hij haalt verder het leveldesign aan, er is namelijk voor een niet-linieaire aanpak gekozen. In tegenstelling tot wat je uit de eerste beelden haalt. Sterker nog, het team haalt inspiratie uit klassiekers als Metroid, Castlevania en Dark Souls.

De game speelt zich af op verschillende planeten die de speler kan bezoeken wanneer hij wilt. Je speelt vaardigheden en upgrades vrij waardoor telkens weer nieuwe paden toegankelijk worden.

Backtracking (retraversal schrijft Stig) is dus een essentieel onderdeel van de game.

Daarmee neemt Stig een goed deel van mijn zorgen voor Star Wars Jedi: Fallen Order weg. Bizar dat er tussen de uiteindelijke game en de eerste gameplaybeelden zo’n verschil lijkt te zitten.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties