
Spiritfall komt op 9 mei eindelijk naar Xbox Series en Xbox One. Roguelike actie met een flinke dosis spirit-combo’s, dat klinkt toch als muziek in de oren voor iedere Xbox-gamer die wel van wat uitdaging houdt?
Na een succesvolle run op pc mag Spiritfall nu de sprong maken naar de consolewereld. De game mixt strakke platforming met snelle combat en een flinke portie upgrades, wapens en relieken. Je wordt als speler de wereld in geslingerd om vijanden te slopen met een hele lading powers en combo’s, alles in een roguelike jasje waarbij elke run weer net even anders is.
Roguelike chaos met een twist
Wat Spiritfall onderscheidt, is de combinatie van snelle platformactie en die typische roguelike ingrediënten. Je knalt door vijf verschillende regio’s, elk met hun eigen valkuilen en vijanden. Iedere keer dat je doodgaat, kom je sterker terug dankzij upgrades en nieuwe wapens. De game daagt je continu uit om te experimenteren met verschillende “blessings” van Divine Spirits, waarmee je bizarre synergiën en op maat gemaakte builds creëert. Het resultaat? Geen twee runs voelen hetzelfde en het blijft elke keer weer spannend welke combinatie van krachten je deze keer bij elkaar sprokkelt.
Unieke personages en dikke stijl
Je komt onderweg een paar opvallende types tegen – van de Relic Tinkerer tot de mysterieuze Yara en haar schildpad Damu. Elk karakter heeft zo z’n eigen rol in jouw avontuur. Ook qua looks kun je flink losgaan: je kunt maskers met unieke krachten dragen en skins vrijspelen, zodat je niet alleen sterker wordt, maar er ook steeds unieker uitziet. Het is een game die je beloont voor doorzetten én voor experimenteren.
Spiritfall op Xbox: klaar voor de uitdaging?
Vanaf 9 mei kun je aan de slag op Xbox One en Xbox Series X|S. Voor liefhebbers van snelle actie, roguelike experimenten en een beetje platformgeweld is dit er eentje om in de gaten te houden.