Het zal ook eens niet, een game waar je de mogelijkheid krijgt om nog meer geld te besteden aan digitale meuk die je niet nodig hebt. Juist, microtransacties. De nieuwe game van Ubisoft, Skull and Bones geeft deze mogelijkheid ook, maar het zal niet pay-to-win worden!

Skull and Bones krijgt microtransacties voor cosmetische behoeftes, laat creative director Justin Farren weten. Wat is het verschil met pay-to-win? Cosmetisch is gewoon puur voor het uiterlijk van bijvoorbeeld jouw schip, terwijl pay-to-win jou een superkanon zou kunnen leveren voor 2 euro. De één heeft invloed op hoe goed jij bent in de game en de ander niet. Het blijft grijs gebied, microtransacties. Fortnite en Overwatch hebben het bijvoorbeeld ook en daar kan je loot kopen. Niet pay-to-win, maar pay-to-skip-the-grinding denk ik.

Piraten houden van lootboxes!

Als het aankomt op loot, dan zijn piraten natuurlijk wel de OG’s in de geschiedenis. Moorden, vernietigen en verbranden om de beste schatten van de wereld te vinden. In Skull and Bones wil de creative director een echte economie simuleren, zodat sommige voorwerpen in de wereld ook echt schaars worden. Klinkt best leuk! Op deze manier zit er ook echt waarde aan wat je vindt i.p.v. dat een systeem gewoon random loot aanmaakt.

Even je geheugen opfrissen? Check de trailer

 

Farren wil een pay-to-win model echt vermijden, maar ziet toch een toekomst in het microtransactie systeem. De uitdaging is om spelers die dingen willen kopen, de mogelijkheid hebben, maar dat hetgeen wat gekocht kan worden niet onbereikbaar is voor spelers die geen geld willen uitgeven. Klinkt als een eerlijk systeem.

Meest badass schip!

Piraten houden niet van modeshows, maar het schip moet er natuurlijk wel zo mooi mogelijk uitzien! Het schip is de trots van de kapitein en de crew. Daarom moet het mogelijk zijn in Skull and Bones om jouw ervaring zo persoonlijk mogelijk te maken door items te verzamelen die jouw schip er bruut uit laten zien. Dus iemand heeft veel tijd geïnvesteerd in een schip, of heel veel geld door items te kopen. Het kan allebei. Het moet zichtbaar worden hoeveel tijd of geld iemand in het spel heeft gestoken.

Van Skull and Bones liep ik niet warm, maar nu ik er meer informatie over lees word ik al wel wat enthousiaster. Het leek, en lijkt misschien nog steeds, op een schaamteloze AC: Black Flag simulator, maar begint nu toch wel een eigen smoel te krijgen. Als ze die economie in de game goed aanpakken i.p.v. alles te koop zetten, dan zou het wel goed kunnen aanpakken. Als de game het gevoel van schaarste kan creëren, zullen mensen veel eerder geneigd zijn om de goede loot te vinden en dat is wat je als piraat natuurlijk voorop stelt! YAAAARRRRRRRGH!

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties