Sherlock Holmes Chapter One haalt de echte detective in je boven

Als er al een beroemde speurneus bestaat, dan is dat Sherlock Holmes wel. Wie kent hem niet? Dus een game met Sherlock, dat moeten we onderzoeken.

Sherlock Holmes Chapter One is een third-person, open wereld, verhaalgedreven detective game. Het is het verhaal wat zich voor alle ander verhalen van Sherlock afspeelt. Een creatieve kijk op hoe Sherlock uiteindelijk de beroemde detective geworden is.

We wilden deze keer veel creatiever met het verhaal omgaan en vonden dit nog nooit behandelde idee. Sherlocks eerste grote zaak die hij als 21-jarige aanpakt. Het ademt tot in de kern Sherlock uit maar zijn talent is nog wat ruw. Onbehouwen en ongeduldig en een tikkie brutaal maar overduidelijk al op weg naar het worden van een grootheid

Antonina Melnykova, Lead Narrative Designer

Een vers verhaal dus maar dat niet alleen. De game is gebouwd rond iets wat het team hun ‘Global Investigation System’ noemt. Een behoorlijke update van wat we in The Sinking City zagen. Dit systeem gaat dieper en geeft spelers meer vrijheid in de manier waarop ze de zaken oplossen waarbij het een gevoel moet geven dat je met echt detective werk bezig bent.

Het Global Investigation System richt zich op het gebruik van de intuitie van de spelers en hun oplossend vermogen. Aanwijzingen in Chapter One krijg je door een berg aan skils, tricks, tools en methodes die Sherlock heeft. Er zijn zoveel combinaties en dit maakt dat spelers echt moeten denken als een detective omdat andere methodes niet echt effectief zullen zijn

Yaroslav Martyniuk, Lead Feature Designer

SSherlock Holmes Chapter One wordt ontwikkeld door Frogwares in Unreal Engine 4. De game moet ergens in 2021 uit gaan komen voor zowel de current-gen als next-gen consoles.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments