In een interview heeft Xbox voorman Phil Spencer kort stilgestaan bij het toenemende succes van Sea of Thieves. We hebben zijn ideeën hierover samengevat.

Recent hebben we op XboxNederland.nl een artikel geplaatst over de alsmaar groeiende playerbase van Sea of Thieves. Een game die een matige start kende, waar veel kritiek op was vanwege een gebrek aan content, maar inmiddels een jaar na release ruim 8 miljoen spelers telt.

Phil Spencer

Hoe kunnen we het toenemende succes van Sea of Thieves het beste verklaren? Spencer geeft in het interview aan dat de Game Pass en de groei die de Game Pass als abonnement maakt hier een belangrijke bijdrage aan levert.

Bij de lancering las ik al dezelfde feedback als iedereen, en dat was: ‘Waar is de andere helft van de game?’ Maar ik zou zeggen dat het een game is die er vandaag niet zo had uitgezien als het nu is als we het een jaar lang hadden gewacht en we het voor onszelf hadden gehouden.
Het is een game die letterlijk met de feedback van de community is gemaakt. En hoe je dat voor elkaar krijg met een traditionele blik van hoe gamereleases gaan is interessant voor ons allemaal.

Spencer geeft met bovengenoemde aan dat door het toevoegen van Sea of Thieves in de Game Pass het mogelijk was om feedback van spelers te ontvangen, een community te bouwen en verder te werken aan de game zoals de community die graag zou zien.

Het lijkt er op dat deze strategie goed gewerkt heeft bij Sea of Thieves. Maar of Spencer dezelfde strategie ook gaat toepassen bij toekomstige titels uit het portfolio van de Xbox Game Studios is nog maar zeer de vraag. Zo heb je hier kunnen lezen dat Spencer recent heeft laten weten zijn studios meer de tijd te willen geven aan het ontwikkelproces van de games.

De komende jaren zal blijken welke koers het beste past bij een subscriptie als de Game Pass. Voor mij persoonlijk is de Game Pass in ieder geval een ideale uitkomst om games te proberen en te blijven proberen, die ik anders mogelijk links had laten liggen.

Please Login to comment
1 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
RikDynkoBellamy Recent comment authors
  Subscribe  
Abonneren op
Bellamy
Lid
Bellamy

Ik game altijd alleen. Vind ik prima alleen juist bij Sea of Thieves is dat dan wel weer jammer omdat dit nou juist een spel is die niet echt solo te spelen is..

Dynko
Lid
Dynko

Snap ik wel maar ik voelde ook niks bij dat spel, die wereld. Ik heb ’t wel op m’n console laten staan omdat twee vrienden het graag spelen en wellicht gebeurt dat binnenkort ook. Het zal mij echter benieuwen.