Dan Fornace begon als een onafhankelijk developer toen hij nog op school zat. Hij lanceerde het spelletje Super Smash Land als een gratis fan game. Het spel is nu 400.000 keer gedownload.

Na zijn opleiding ging hij werken voor Microsoft Studios, dit deed hij als designer van de arcade games van Microsoft. Hij heeft aan vele topgames van Microsoft mee mogen werken, met als kers op de taart, Ori and the Blind Forrest en hij heeft meegewerkt als Lead Designer aan Killer Instinct. Uiteindelijk is hij daarna zelf begonnen aan een eigen game, genaamd Rivals of Aether.

Rivals Of Aether is een game die je aan de old-school Nintendo games doet denken. De muziek, gemaakt door Flashygoodness, is in Double Dragon style. Wat een geweldig muziek! Zet daarnaast de pixel art van de heer Johan Vinet en je waant je in hogere old-school-retro-sferen.

De game gaat over een aantal rivalen die het gevecht met elkaar aangaan. Het is duidelijk gebaseerd op games zoals Super Smash Brothers. Het is een gevecht tussen vier elementen met als uiteindelijke doel “to take over the world”. Deze elementen zijn de klassieke elementen: Vuur, Water, Lucht en Aarde. Elke Rival kan met speciale moves het gevecht proberen te beïnvloeden. Fire Pits, teleportatie, windsnelheden etc. Het spel komt ergens in 2015 op de PC en Xbox One uit.

 

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties