Review: Little Mouse’s Encyclopedia – meer infotainment dan entertainment

YazNL en ik duiken deze week in de huid van een kleine vriendelijke muis in de enige echte en onvervalste review van Little Mouse’s Encyclopedia.

Wist je dat de bosspitsmuis iedere dag haar eigen gewicht aan voedsel nuttigt? En dat de kleine watersalamander een hoge staartkam krijgt tijdens voortplantingstijd? Deze en tientallen andere weetjes zitten verstopt in de interactieve game Little Mouse’s Encyclopedia die door RedDear Games ontwikkeld is.

Als vaders van schoolgaande kids waren YazNL en ik erg benieuwd of het de ontwikkelaars gelukt is om kennis over de natuur op een entertainende manier naar de Xbox te brengen. In deze videoreview gaan we hier op in en zullen we bespreken wie deze game mogelijk zal aanspreken. In ieder geval voor de achievementhunters die in 15 minuten hun gamerscore met 1000G aan willen vullen! De centrale vraag die ook gesteld wordt: is Little Mouse’s Encyclopedia wel een game te noemen? Check onze videoreview!

Review: Little Mouse's Encyclopedia
5.0
review-little-mouses-encyclopedia-meer-infotainment-dan-entertainmentDe ontwikkelaars van RedDear Games weten met Little Mouse's Encyclopedia een interactief prentenboek voor de jonge gamers onder ons naar de Xbox te brengen. De game kenmerkt zich door haar mooie hand-painted werelden, lekkere deuntjes en bovenal een grote hoeveelheid aan informatie over dieren en planten. Waar het echter te kort schiet is de manier waarop de informatie overgedragen wordt, de beperkte interactie mogelijkheden en welke doelgroep hiermee bediend wordt. Ook is de game aan de prijzige kant in relatie tot de hoeveelheid content die je er voor terug krijgt. <br><br> <b>Plus</b></br> + Stijl van een oude cartoon / prentenboek komt mooi uit de verf <br> + Hand-painted <br> + Vertaling <br> + Informatief <br> <br> <b>Min</b></br> - Te compact 'level-design'<br> - Doelgroep onduidelijk <br> - Overdracht van informatie blijft ouderwets met tabkaartjes <br> - Er had meer uit de interactie met de dieren en planten gehaald kunnen worden <br> - Weinig content in relatie voor de prijs die gevraagd wordt (t.t.v. release 13 euro) <br> - Exploratie weinig uitdagend en ontbreekt aan spelelement <br> - Enkele problemen met animaties <br>