Review: It Takes Two – Is je tijd dubbel en dwars waard!

Uit de koker van Hazelight Studios verscheen afgelopen week It Takes Two. Een nieuwe platformer van de ontwikkelaars achter games als A Way Out en Brothers – A Tale of Two Sons. Een game die door de ontwikkelaar met een flinke belofte in de markt werd gezet: ‘als de game je zal vervelen dan krijg je $1000 van me’. Een gewaagde uitspraak. In deze review vertellen Jeff en Rik of zij de $1000 op gaan eisen of dat zij de loftrompet steken. Benieuwd? Check de videoreview!

Hazelight Studio is een relatief kleine studio die bestaat uit 65 talentvolle ontwikkelaars. De studio kent haar oorsprong in Zweden en aan het hoofd van de studio staat Josef Fares, een film director die tevens een talentvol game ontwikkelaar blijkt te zijn. In 2013 was hij mede verantwoordelijk voor Brothers – A Tale of Two Sons. Deze game werd tijdens de D.I.C.E. awards met de GOTY-award titel bekroond en tijdens de BAFTA awards ontving de studio de ‘Best Game Innovation’-award. In 2019 haalde Fares opnieuw meerdere awards binnen. Zo won hij met A Way Out de BAFTA-award voor Best Multiplayer Game en haalde de titel tevens meerdere awards binnen tijdens de Nordic Game Awards.

Met It Takes Two blijft Fares trouw aan de liefhebbers van co-op adventure games. In deze nieuwe 3D co-op action-adventure platformer stap je in de schoenen van Cody of May en krijg je als taak om hun huwelijk te redden. Het redden van het huwelijk lijkt de enige uitweg uit de wereld waarin zij als kleine wezens vast zijn komen te zitten en lijkt tevens de enige manier om de relatie met hun dochter te herstellen. Al platformend maak je een trip down memory lane door de geschiedenis van het gezin. Ook bezoek je meerdere unieke plekken rondom hun huis die, doordat zij geschronken zijn, groots en enorm bombastisch aanvoelen.

De trailers die we afgelopen maanden voorbij zagen komen waren allen veelbelovend. Maar uiteindelijk is It Takes Two een co-op platformer en dan telt één aspect het aller zwaarst: de gameplay! Hoe zit het met de platforming? Is er voldoende variatie? Brengt It Takes Two vernieuwing in het genre? Hoe voelen de controls aan? En wat voor meerwaarde brengt het co-op aspect? Deze en vele anderen vragen bespreken Jeff en Rik in hun videoreview!

Review: It Takes Two - zet een nieuwe standaard neer!
10
review-it-takes-two-is-je-tijd-dubbel-en-dwars-waardDe ontwikkelaars van Hazelight Studios weten met It Takes Two een unieke twist aan het 3D action-adventure platform genre te geven. Variatie in gameplay, uniek en creatief level design, indrukwekkende verhaalvertelling, uitdagende boss battles, emotie en humor. It Takes Two biedt het allemaal en nog veel meer. Met deze nieuwe game van Josef Fares en collega's staat je een co-op avontuur te wachten, zoals je niet eerder binnen dit genre beleefd hebt. De kwaliteit en het plezier zal van je scherm afspatten in deze potentiële Game Of The Year. <br> <br> <b>Plus</b><br> + Prachtig level design en art-style<br> + Variatie in platforming <br> + Creativiteit op alle vlakken <br> + Verhaalvertelling en voice-acting <br> + Uitdagende boss battles <br> + Friend pass<br> + Leuk en inspirerend tot op de laatste seconde <br><br> <b>Min</b> <br> - We kunnen geen $1000 claimen <br>