Resident Evil Village draait op de PlayStation 5 en Xbox Series X op dezelfde resolutie, maar het lijkt erop dat Microsofts next-gen console veel minder moeite heeft om het spel te draaien met ray tracing aan.

Een nieuwe video-analyse op basis van de laatste demo gedeeld op YouTube door ElAnalistaDeBits bevestigt dat het spel soepeler draait op Xbox Series X met ray tracing aan, met minder drops in vergelijking met de PlayStation 5-versie. Spelen met ray tracing is gaat voor de Xbox Series S niet op omdat het spel dan draait op een gemiddelde van 40 FPS met ray tracing en op een solide 60 FPS zonder ray tracing.

Voor de rest lijken er grote verschillen te zijn tussen de drie Resident Evil Village-versies, want de schaduw- en texture kwaliteit en anisotropische filtering zijn identiek.

  • In PS5 en Series X is de Ray-Tracing modus standaard geactiveerd. In de S-serie moet deze worden geactiveerd.
  • De resolutie is identiek op PS5 en SeriesX. Beide draaien op 2160p en hoewel er gebruik wordt gemaakt van een checkerboard-achtige techniek die uniek is voor de RE Engine, lijkt het spel nooit onder de 2160p te zakken. De S-serie draait op 1440p.
  • Op de Xbox versies lijkt de verlichting iets warmer in het stadsgebied. De PS5 versie geeft soms een te blauwe toon geeft.
  • Resident Evil Village op Series X presteert beter dan op de PS5 met geactiveerde Ray-Tracing, en heeft minder last van drops.
  • Op Series S hebben we een gemiddelde van 40FPS met de RT geactiveerd. Ik raad aan om zonder RT te spelen in deze versie, aangezien we dan een praktisch stabiele 60FPS krijgen.
  • De kwaliteit van de Ray-Tracing in global illumination als in reflecties is identiek.
  • Laadtijden zijn iets sneller op PS5, ongeveer drie seconden. Uitstekende laadtijden in alle drie de versies.
  • Zelfde kwaliteit van schaduwen, textures en anisotropic filtering in de drie versies.
Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties