Team-killing in Rainbow Six Siege blijft een probleem als je met randoms speelt. De game zit vol idioten die hun eigen team afstraffen voor het kleinste foutje.

Als je, zoals ik, veel Rainbow Six Siege speelt, dan ken je het onderhand wel. Een teamlid die net door jouw kogelregen heen rent en neer gaat, de volgende ronde killt hij je gewoon. Je kiest die operator die de ander net wil hebben, bam, dan schieten ze je toch gewoon neer. Als er al een game is die vol met kleutergedrag zit, dan is het de volwassen tactical shooter R6 wel. Helaas verpest dit gedrag het voor alle partijen, ook voor je tegenstander.

Reverse Friendly Fire

Ubisoft probeert daar al op allerlei manieren iets aan te doen. Nu hebben ze een nieuwe functie in de game aangebracht. Een functie die ik gister voor het eerst zag verschijnen, de Reverse Friendly Fire. Het werkt als volgt.

Als irritanto’s hun eigen teammates neerknallen, dan kan de neergeschoten speler even naar de killcam kijken en zo checken of dit een bewuste team-kill was of gewoon een foutje in de chaos. Als je als neergeschoten speler bevestigd dat het echt bewust was, dan gaat deze functie in werking.

Vanaf het moment dat je de team-kill als zodanig hebt gemarkeerd, zal er tot het einde van de match door de killer geen schade meer aan je teammates gedaan kunnen worden. In plaats daarvan krijg diegene als team-killer die schade teruggekaatst naar de eigen health. Dus doe je schade aan een teammate, dan gaat het van je eigen health af.

Ubisoft geeft al aan dat deze versie nog niet de uiteindelijke versie van het systeem is. Hij zal nog verbeterd en aangepast worden kijkend naar de feedback van spelers. Hopelijk gaat dit het systeem worden wat dit gedrag langzaam maar zeker zal laten verdwijnen.

Please Login to comment
  Subscribe  
Abonneren op