Hoezo opgepoetst? De game ziet er al goed uit. Xbox One exclusive Quantum Break krijgt nog een extra dikke poetsbeurt voordat deze gold wordt. Dit heeft Remedy Games op Twitter enigszins bekend gemaakt.

Oud-medewerker Petri Häkkinen gaat zijn oude werkgever helpen met het oppoetsen van de toch al mooie game Quantum Break. In een gesprek op Twitter tussen Petri Häkkinen, Remedy scenarioschrijver Mikko Rautalahti en wccftech redacteur Aernout van de Velde werd er een beetje casual gesproken over hoe en wat. Petri heeft in 2011 zijn eigen bedrijf Almost Human opgericht, een indie-gamestudio waar onder andere Legend of Grimrock vandaan komt. Op dit moment is de Finse studio bezig met het vervolg hiervan: Legend of Grimrock 2.

Quantum_Break_Gamescom_2015-07

Petri Häkkinen zal gaan helpen om Quantum Break te optimaliseren waardoor er meer polygonen en objecten op het scherm zijn te toveren. Altijd leuk om te horen over polygonen, ook al weten veel niet wat dit eigenlijk zijn.

Polygonen voor dummies

Een kort lesje: polygonen zijn de vlakken waaruit een 3d-model is gemaakt. Hoe meer polygonen, hoe mooier het model. Van 4 polygonen een auto maken gaat hem niet worden natuurlijk, dan wordt het een aardig vierkant koekblik. Als je er 100.000 polygonen in stopt, zijn die polygonen veel kleiner en creëer je dus veel soepelere lijnen. Vandaar ook de zeshoekige wielen in oude games. Tot zo ver een lesje 3d-modelling voor beginners door professor Sander. Tevens hoogleraar Google zoekopdrachten, die mij het dan weer allemaal leert.

We hoorden al eerder dat Remedy probeert om de game te laten draaien op 1080p en 30fps. Klinkt allemaal prima, zolang de fps maar constant blijft draaien en niet gaat duiken naar 20 of lager.

Quantum Break zal op 5 april 2016 uitkomen, exclusief voor Xbox One.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments