Pas geleden lieten we jullie al weten dat het testen van Project xCloud al in gang was gezet. Toen vroegen we ons af hoe dat zat met snelheid en bandbreedte van je internet. Vandaag werd daar iets meer over duidelijk.

De vice president van de gaming cloud afdeling van Microsoft, Kareem Choudhry, vertelde meer over latency en internetsnelheid. Twee belangrijke zaken als we het over streaming hebben.

Vanuit de data centers die we in de buurt van Washington hebben staan, zien we in de cloud een lage latency verschijnen, minder dan 10ms. De latency die we bijvoorbeeld in de Bluetooth stack zien, is al al hoger.

De vice president van de gaming cloud afdeling van Microsoft, Kareem Choudhry

We hopen dat we de bandbreedte op 1-cijferige getallen kunnen houden. Op demo’s zien we die al rond negen a tien Mb/s zitten. Met het werk wat we met Microsoft research aan het doen zijn, moeten we een behoorlijk goede video feed kunnen realiseren rond de vijf Mb/s.

Als laatste zij Choudhry over xCloud en de Game Pass het volgende:

Met de Xbox Game Pass willen we een geweldige ervaring aan onze klanten leveren. Op dit moment is het een console product maar we hebben de ambitie om dit naar meer plekken en gebruikers te brengen. Project xCloud en Xbox Game Pass gaan naast elkaar bestaan op een bepaalde manier.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments