Stel, je hebt als developer een tijd lang meegewerkt aan het bouwen van shooters, maar je wilt nu iets totaal anders gaan doen. Dan heb je twee opties. Of je blijft shooters bouwen en dromen over iets anders, of je begint aan een monstergame.

Voormalig Battlefield developers David Goldfarb en Ben Cousins moeten ook zoiets gedacht hebben. Het duo heeft meegewerkt aan veel Battlefield titels, inclusief het door velen bejubelde Bad Company 2. Voor hun nieuwe project willen ze echter iets anders gaan doen.

Deze nieuwe game staat vooralsnog bekend onder de naam, Project Wight en wordt ontwikkeld door The Outsiders, een studio die door het tweetal is opgericht. In Project Wight besturen de spelers een intelligent monster, wiens soort bijna compleet is uitgeroeid door de mensen. Onlangs heeft de studio een ‘sneak peak’ van de game uitgebracht.

Een ander perspectief

Eén van de vele doelen van het ontwikkelteam, is het verlangen om games vanuit een ander perspectief te bekijken.

Ik kies altijd de kant van het monster en de underdog”, zei Goldfarb. “Dit is een manier om het traditionele idee van een held zijn, om te draaien”.

Ook ziet het duo tal van interessante gameplay mogelijkheden, waarbij ze volledig gebruik maken van skills die het monster wel heeft, maar de mensen niet.

“Wij bedenken dit nieuwe soort. Wij kunnen zelf zeggen wat deze wezens wel of niet kunnen”, legt Cousins uit.

Ook zei Cousins dat het de bedoeling wordt in Project Wight, om verschillende fasen uit het leven van dit wezen te laten zien. Spelers kunnen verschuivingen verwachten in hoe machtig, of juist hoe kwetsbaar je bent in die verschillende fasen. Ze hopen dat dit voor variatie in de gameplay gaat zorgen.

project-wight-fb2_03c0021c00851365

Grafische pracht met Unity

De game wordt ontwikkeld met de Unity engine. Het duo wil maar wat graag laten zien dat ze met deze engine een ervaring kunnen leveren die zich kan meten met AAA producties. Het project heeft nog een lange weg te gaan maar het team is optimistisch.

“In slechts een paar maanden tijd, hebben we het voor elkaar gekregen om van een prototype te gaan naar wat we nu hebben”, merkt Cousins op. Zijn collega, Goldfarb, is al net zo enthousiast: Ik denk dat de potentie groter is dan de eventuele uitdagingen”.

Lijkt het jullie wat? Of blijven jullie lekker Battlefield spelen?

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties