Physics en level-desing: achter de schermen van WRC 8

Nu de release een week van ons verwijderd is, bieden Bigben en KT Racing met plezier een nieuwe blik achter de schermen van WRC 8, de officiƫle videogame van het FIA World Rally Championship.

Via twee developer diaries vertellen Amaury Beyris, art director bij KT Racing, en JƩrƩmy Lolieux, physics designer, meer over het level-design en de physics van de game.

In de eerste video over level-design, vertelt Amaury Beyris over elke stap in het proces van het creĆ«ren van een rally. Van het raadplegen van de database tot het bereiken van een 1:1-schaal en reproduceren van herkenningspunten, elk detail is cruciaal voor het nabootsen van het uiterlijk en de sfeer van de speciale stages en rallyā€™s. Om de speler nog dieper in de ervaring onder te dompelen, bevat WRC 8 ook de unieke terreinkenmerken en weersomstandigheden van elk land, en hebben deze een realistische invloed op het racen, de wagen set-up, bandenkeuze en nog veel meer.

In de tweede video vertelt JĆ©rĆ©my Lolieux over enkele van de belangrijkste physics-verbeteringen in WRC 8, vergeleken met de vorige editie. Dankzij de samenwerking met CitroĆ«n Racing-monteurs en rallycoureurs, konden de ontwikkelaars de physics engine opnieuw ontwerpen en verfijnen voor de meeste aspecten van de wagen: transmissie, differentiĆ«len, turbo, grip, gedrag van ophanging en banden, enz. Door al deze elementen in het spel te verwerken en voorspelbaar rijgedrag te creĆ«ren, kunnen spelers genieten van een ultra-realistische ervaring en meer intuĆÆtieve controle over de auto.

Dit is de meest complete en authentieke officiĆ«le WRC-simulatie ooit gemaakt. Nieuwe off-road physics voor alle ondergronden, een compleet herziene Career Mode, extreme en dynamische weersomstandigheden, 52 teams, 14 landen, meer dan 100 speciale stages, wekelijkse uitdagingen en een eSports-standā€¦ Alles komt samen in de meest intense WRC ooit!

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties