Met de gelekte beelden weten we inmiddels steeds meer over deze game. Dat het fantastisch gaat worden, check! Dat Niels weeral zeikt om graphics, check! Dat je de komende maand jouwĀ huis niet meer uit zal komen, check! Ook zijn er inmiddels beelden online gekomen van een gamer die de hele map door rent en verder nog watĀ informatie over hoe Fallout 4 is opgestart.

Skyrim als basis voor Fallout 4

Voordat Skyrim helemaal afgemaakt was, was Bethesda al bezig met het ontwerpen van Fallout 4. Zelfs zonder dat ze ook maar enig idee hadden wat de specs zouden zijn van de console waarvoor Fallout 4 zou uitkomen. Daarom hebben Sony, Microsoft en Bethesda heel veel contact met elkaar gehad. Hierdoor kon Bethesda zich beter voorbereiden op de game die ze gingen uitbrengen. Wel hebben ze direct besloten dat Fallout 4 gĆ©Ć©n release titel zou worden, terwijl TES: Morrowind en Oblivion dit wel zijn geweest.Ā Ik denk dat dit een hele goede keuze is geweest, de spanning rondom de release vanĀ Fallout 4 is dusdanig opgebouwd sinds er naar buiten is gebracht dat de game eraan zat te komen, dat er ontzettend veel nieuwe fans bij zijn gekomen. Wanneer de game al gelijk met de release te koop was geweest, waren er nog lang niet zo veel spelers die een Xbox One of PS4 bezitten. Hiermee hebben ze het komende klantenbestand aardig kunnen vergroten.

Hierdoor had het team ook veel meer tijd om informatie te verzamelen omĀ zo de game nog uitgebreider te kunnen maken. Als Fallout 4 twee jaar geleden al uit was gekomen zou de content van het spel hier zeker onder te lijden hebben gekregen. Dus ik ben blij! Wat ook een heel gaaf nieuwtje is, is dat het productieteam van BethesdaĀ als eerste, toen de Xbox One uit was gekomen, Skyrim naar de Xbox One had geport. Op deze manier konden ze zien hoe hun meest recente game het met de huidige specs zou doen op de nieuwe console. Toen Todd Howard, sleutelfiguurĀ van het productieteam, dit meldde zei hij er wel direct achteraan:

Don’t get your hopes up, yet.

Om maar even te analyseren wat hij zei met ”yet” laat hij wĆ©l weten dat er dus in de (nabije) toekomst kans is dat Skyrim naar de Xbox One gaat komen. Hiermee is helaas nog niet duidelijk of het team er al mee bezig is, maar het zou natuurlijk ook kunnen betekenen dat Skyrim in de lijst zal komen voor backwards compatible games. Dit zou ik echt fantastisch vinden, want er is geen game die ik zĆ³ veel heb gespeeld als Skyrim. Misschien op PokĆ©mon na dan…

De map van Fallout 4

Er is gisteren een video online gekomen, die helaas ook weer offline is gehaald. Waarop een speler in de gelekte versie van Fallout 4 in 11 minuten van hoek tot hoek rent in de map. Kenners vinden dit een behoorlijk eind, dus zou de map ook aanzienlijk groter zijn dan die van Fallout 3. Eerlijk gezegd vind ik 11 minuten niet eens zo bijzonder lang klinken, zeker als ik na ga hoe lang ik wel kon rennen in Skyrim om Ć¼berhaupt van stad naar stad te komen.

View post on imgur.com

Om een goed beeld te krijgen van de verhouding tussen de maps heeft een hele handige jongeman dezeĀ GIF voor ons geproduceerd. Onderop zie je de mega map van Skyrim, waar natuurlijk ook een heel stuk is wat niet te bereiken is, daarna de map van Fallout 4 en helemaal bovenop de groene map van Fallout 3. Ik kan wel concluderen dat Fallout 4 dus een behoorlijke map krijgt, niet zo uitgebreid als die van Skyrim, maar wel behoorlijk groter dan die van Fallout 3. Natuurlijk heb je bij Skyrim ook een heleboel bergen waar je als speler helemaal niets mee kunt, behalve dan proberen om een beetje glitchend naar boven te rennen. Dus ik denk dat we hier een heel eind mee gaan komen. Ik ben benieuwd hoe Bethesda het deze keer heeft aangepakt, maar het ziet er nu al veelbelovend uit.

 

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties