De nieuwe game die Square Enix de afgelopen dagen langzaam aan het onthullen was, heeft eindelijk een echte onthulling gekregen. Het is tegelijkertijd ook de coverstory van Game Informer.

Via een Russische game website werden er beelden gelekt van Deus Ex: Mankind Divided. De geheimzinnige onthulling van een mysterieuze game van Square Enix bleek dus allemaal hier om te draaien. Deus Ex: Mankind Divided is in ontwikkeling voor Xbox One en PC. Screenshots van de game zijn hieronder te vinden.

7O6UlVLclOQzozpFn0GDLSM8jmJOxaFXddA

 

Na de lek van Deus Ex: Mankind Divided heeft Gameinformer zijn coverstory van mei online gezet. Hierin staat meer informatie over de game en een reveal trailer.

Het spel gaat zich afspelen in 2029, 2 jaar na Human Revolution. We zullen wederom in de huid van Adam Jensen kruipen. Adam Jensen maakt deel uit van Task Force 29, een subdivisie van Interpol. Vertrouwen is weer ver te vinden, Adam speelt informatie door aan een andere organisatie genaamd Juggernaut Collective. De speelwijze in Mankind Divided kan je helemaal zelf bepalen, je kan vol op offensief spelen of een meer stealthy aanpak kiezen. Dit geld ook voor de boss fights, er zijn meerdere wegen te bewandelen. De verhaallijn van Mankind Divided heeft directe correlatie met Human Revolution, hoe dit precies uitgewerkt wordt is nog niet bekent. Wel is bekend dat één van de missies zich in Praag afspeelt. Praag in 2029 is een claustrofobische stad vol met winkels, vervallen huizen en torenhoge wolkenkrabbers. In deze missie moet Adam de leider van een aug groep zien te vinden, wat op diverse manieren gedaan kan worden. Je zou de vrouw van de leider “onder druk” kunnen zetten om zo aan informatie te komen, of een relletje met de politie kunnen veroorzaken. Een hele andere manier is om zelf op onderzoek uit te gaan en dit gebied helemaal te vermijden. De side quests in Mankind Divided hebben veel meer invloed op het verloop van het hoofdverhaal dan in andere Deus Ex games. Als je kiest om een bepaalde groepering of personen te helpen, komen zij jou later ook ondersteunen. Of compleet andersom, indien je personen tegenwerkt zijn ze gebrand om jouw het leven zuur te maken. De game zou niet lineair zijn maar als een “set piece” spelen. Dit zou betekenen dat elke actie die je doet een direct gevolg heeft op het verdere verloop van de game. Een aantal augmentations zijn ook bekent gemaakt:

  • Tesla : Kleine pijltjes afvuren vanuit de knokkels van Adam, hiermee kan je stilletjes vijanden omleggen.
  • Silent Run : Sneller en stiller bewegen, kan gecombineerd worden met Cloak.
  • C.A.S.I.E. : Adam kan de mentale toestand van zijn tegenstanders beter interpreteren en is zodoende beter in gesprekken voeren.
  • PEPS Gun : Een niet dodelijk wapen waar continue mee gevuurd kan worden, hiermee kan Adam een vijand knock out krijgen, waarna je kan vluchten of je vijand af kan maken.

De augmentations zijn op de D-pad te mappen en zijn ten alle tijde te gebruiken. Het is de bedoeling van Eidos Montreal dat spelers hier veelvuldig gebruik van gaan maken. De aug’s gebruiken een standaard hoeveelheid energie, als Adam de aug’s niet gebruikt vult de energie zich automatisch aan. AI zou zodanig aangepast zijn dat deze nog sneller en agressiever te werk gaat. Sommige vijanden hebben mech suits, andere hebben net als Adam high tech augmentations. Er wordt niet gepraat over een multiplayer in Mankind Divided, enkel de singleplayer wordt genoemd. Of er een multiplayer aspect in zit laat dus op zich wachten.

Een release datum is nog niet bekend gemaakt, maar wij verwachten dat dit tijdens de E3 gaat gebeuren.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments