Nieuwe game Grounded komt op 28 juli naar de Xbox

Na een aantal maanden van afwezigheid, stond er gisterenavond weer een keer een Inside Xbox gepland. In deze ruim 40 minuten durende show kregen we als gamers een en ander voorgeschoteld. Zo ook de story trailer van Obsidian Entertainment nieuwste game + een kijkje in de keuken bij de ontwikkelaars.

Zoals de meesten inmiddels wel weten is Grounded een passieproject van enkele ontwikkelaars van Obsidian Entertainment. De studio die we onder andere van de succesvolle game The Outer Worlds kennen. In de story trailer van Grounded laten de ontwikkelaars iets meer los over het verhaal en krijgen we gameplay beelden te zien.

Hoewel Grounded op 28 juli in de preview komt, krijgen Xbox Insiders al in mei toegang tot de game. De ontwikkelaars kiezen hier bewust voor. Het verhaal van de game is nog in ontwikkeling en zij willen dit graag samen met de community verder ontwikkelen. In deze developers blog leggen zij hierover meer uit:

Ik moet zeggen dat ik hier enigszins sceptisch over ben, maar de ontwikkelaars van Obsidian hierin het voordeel van de twijfel geef. In het verleden hebben zij bewezen stuk voor stuk sterke verhaalgedreven games uit te brengen. Ik noemde al The Outer Worlds, maar denk bijvoorbeeld ook aan Fallout: New Vegas. Sterke verhaallijnen, uitstekende character building. Het is ze bij Obsidian dus wel toevertrouwt. Maar goed, succes in het verleden, biedt geen garantie voor de toekomst.

Speel Grounded zoals je dit zelf wilt

De ontwikkelaars geven aan dat zij bestaande survivalgames als uitgangspunt hebben genomen en gekeken hebben waar de ‘ruimte voor verbetering’ zit. Een aantal principes blijken in de ontwikkeling belangrijk te zijn geweest. Zo is er veel aandacht uitgegaan naar de visuele omgeving, de omgeving is ook een belangrijk onderdeel van het verhaal. Ook vinden de ontwikkelaars het belangrijk dat je de game kunt beleven op de manier zoals jij dat wilt. Bijvoorbeeld door de keuze om de game in single- of multiplayer te spelen, je character zelf op te bouwen en de speelstijl zelf te accentueren (stealth, adventure, etc). Een formule die zij bij eerdere games met succes hebben toegepast en met Grounded dus opnieuw in een survivalsetting gaan proberen.

Nog even wachten hoe dit allemaal gaat uitpakken. Ik ben in ieder geval erg benieuwd of de ideeën van de ontwikkelaars ook goed uit gaan pakken. Een paar weekjes geduld en dan kunnen de Insiders er mee aan de slag!

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties