Vorige week lieten Motive Studios en EA ons voor het eerst nieuwe gameplaybeelden zien van de remake van Dead Space. Hier bleef het niet bij, want de ontwikkelaars hebben ook nog een hoop andere informatie voor ons. Zo wordt er bijvoorbeeld een compleet nieuw audiosysteem voor de game ontwikkeld.

Motive Studios noemt dit audiosysteem zelf ALIVE. ALIVE staat voor Adrenaline, Limbic System Response, Intelligent Dialogue, Vitals en Exertions. Elke term staat weer voor een ander onderdeel van de staat waarin hoofdpersoon Isaac verkeert. Motive belooft ons veel genuanceerdere geluiden bij het bewegen, het moment waarop Isaac buiten adem raakt en de bij de spanning die hij voelt.

Behalve het geluid wordt overigens ook de rest van de game flink aangepakt. Zo wordt de hele remake van de grond af opnieuw opgebouwd. Dat betekent dus onder andere nieuwe graphics, veranderingen in het verhaal, verbeteringen aan de gameplay mechanics, tweaks aan personages en dus uiteraard het geluid.

Die verbeterde graphics hebben we te danken aan de Frostbyte Engine. In een andere livestream hebben medewerkers van Motive uitgelegd hoe deze engine bijdraagt aan de verbeteringen in de graphics. Ook gingen ze in deze stream in op de zogenaamde Peeling-technologie. Deze technologie zou ervoor moeten zorgen dat vijanden nog realistischer uit elkaar gereten worden door Isaac’s wapen. Ook moet er een verbeterd physics systeem komen voor de gewichtloze delen uit de game.

Hoe meer ik over deze remake hoor, hoe meer zin ik krijg om nogmaals de USG Ishimura te betreden voor een ijzingwekkend avontuur. Helaas zullen we nog even geduld moeten hebben. De remake van Dead Space staat gepland voor het begin van 2023.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties