Moon Studios, de bekroonde ontwikkelaar achter Ori and the Blind Forest en Ori and the Will of the Wisps, heeft aangekondigd volledig onafhankelijk te zijn geworden. De studio heeft de uitgeefrechten van zijn nieuwste game, No Rest for the Wicked, teruggekocht van Take-Two, nadat indie-label Private Division werd verkocht.
De actie-RPG, die draait om precisiegevechten en een diepgaand verhaal, is sinds vorig jaar in early access beschikbaar op pc. Later dit jaar verschijnt de game ook op Xbox Series X|S en PlayStation 5. Op 30 april komt eerst nog de grote update The Breach, met nieuwe content, verbeteringen en aanpassingen.
Moon Studios werd in 2010 opgericht en brak door met de Ori-reeks, geliefd om zijn prachtige visuele stijl en soepele gameplay. Met No Rest for the Wicked slaat de studio een nieuwe weg in. De game combineert strategische en intense gevechten met een volwassen, duister verhaal dat zich afspeelt in het jaar 841.
Over No Rest for the Wicked
In No Rest for the Wicked kruip je in de huid van een Cerim, een mystieke heilige krijger die de taak heeft om de Pestilence – een eeuwenoude plaag die alles en iedereen die het raakt corrumpeert – te bestrijden. De strijd speelt zich af op het eiland Isola Sacra, waar politieke intriges, religieuze machtsspelletjes en opstandige facties met elkaar in conflict zijn. ‘Spelers moeten hun gevechtsvaardigheden verfijnen, wapens en uitrusting aanpassen en moeilijke keuzes maken die het lot van het koninkrijk kunnen beïnvloeden’, aldus de ontwikkelaars.
Naast de intense actie biedt de game ook rustmomenten. Spelers kunnen zich vestigen in de stad Sacrament, waar ze een huis kunnen kopen, decoreren en landbouw beoefenen om voedsel te verbouwen dat gezondheids- en statboosts oplevert. ‘De open wereld zit vol met geheimen, verborgen schatten en gevaarlijke vijanden, waaronder angstaanjagende bazen en meedogenloze soldaten’. Daarnaast ondersteunt No Rest for the Wicked online co-op, waardoor je tot drie vrienden kunt uitnodigen om samen de wereld te verkennen en missies te voltooien. Of ze kunnen juist hun eigen pad kiezen terwijl jij je avontuur voortzet.
Door de uitgeefrechten in eigen handen te nemen, heeft Moon Studios nu volledige creatieve vrijheid om de game verder te ontwikkelen en de ervaring te verfijnen. Wanneer de consoleversies precies verschijnen, is nog niet bekend, maar met de aanstaande update in april lijkt een releasedatum niet ver weg.