In de snel groeiende wereld van gaming speelt technologie een hoofdrol. Maar achter alle consoles en blockbusters zijn het vaak de menselijke verhalen die de meeste indruk maken. Een van de mooiste voorbeelden hiervan is het werk van Make-A-Wish; een stichting die wensen vervult van kinderen met een ernstige ziekte — en gaming wordt hier steeds belangrijker in.

Voor talloze kinderen is gamen niet zomaar een bezigheid, maar een vorm van ontsnapping en verbinding. Wensen lopen uiteen van een custom game-PC of console, het ontmoeten van een favoriete e-sporter tot een gezamenlijke game-avond met vrienden en/of celebrities. Gaming biedt deze kinderen een lichtpunt in een zware periode en helpt ze om even gewoon kind te zijn.

Xbox en de gamecommunity: samen sterk voor Make-A-Wish

Gamingbedrijven als Xbox zetten zich graag in voor Make-A-Wish. Zo werden er unieke, gesigneerde Xbox-consoles geveild voor het goede doel, en organiseren streamers wereldwijde marathons op platforms als Twitch om geld in te zamelen en awareness te vergroten. Hierbij draait het niet alleen om geld, maar vooral om het samen (zoals wij dat in onze community ook kennen): online én offline een verschil maken voor kinderen in moeilijke situaties.

Make-A-Wish en Raptor PR

Recent is Make-A-Wish International een samenwerking aangegaan met het onafhankelijke communicatiebureau Raptor PR, gespecialiseerd in gaming, tech en media. Door deze pro bono samenwerking krijgt Make-A-Wish toegang tot strategisch communicatie-advies, campagnekracht en een wereldwijd netwerk in de gamesector.

De doelen: het delen van inspirerende verhalen, meer fondsenwervende partnerschappen sluiten en de betrokkenheid van de internationale gamesindustrie vergroten. Raptor PR zet hierbij in op thought leadership, mediacommentaar, sprekers en opvallende campagnes. Zo wordt niet alleen de impact vergroot, maar wordt ook de industrie als geheel gemotiveerd om wensen waar te maken.

“Veel wenskinderen vinden steun en plezier in gaming tijdens hun ziekte. Met Raptor PR laten we nog beter zien hoe de gamesector daadwerkelijk wensen kan vervullen.”

April Stallings (Charitable Gaming & Creators Community Manager, Make-A-Wish International

“Wij willen helpen om een bredere beweging op gang te brengen, waarbij de gamesindustrie haar kracht inzet voor kinderen wereldwijd. Want de kracht van een wens is onmisbaar, juist nu.

Rana Rahman (CEO, Raptor PR):

In 2024 werden wereldwijd meer dan 16.000 wensen vervuld. Met de inzet van Raptor PR wil Make-A-Wish deze impact versnellen. De samenwerking wordt gepresenteerd op Gamescom in Keulen (18-22 augustus 2025), het grootste game-evenement van Europa.

Ook in Nederland groeit de beweging

Ook in Nederland sluiten gamers, streamers en studios zich aan. Van lokale charity-streams tot landelijke events: iedere euro en iedere glimlach telt. Samen maken we een wereld van verschil.

Make-A-Wish en gaming zijn een perfecte match waar hoop, kracht en verbeelding samenkomen. Samen kunnen we flinke uitdagingen overwinnen — zowel virtueel als in het echte leven. Wil je zelf helpen? Check de acties van Make-A-Wish International en kijk hoe jij via gaming een wens waar kunt maken!

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties