We horen het steeds vaker: games die mede door Xbox Game Pass succesvol zijn en een groot publiek weten te bereiken. Dit keer is het de beurt aan Lies of P.

De abonnementsdienst van Microsoft, Xbox Game Pass, bestaat inmiddels een jaartje of 6 en weet jaarlijks steeds meer spelers aan zich te binden. Logisch, want voor een vast bedrag per maand hebben spelers toegang tot honderden games, waaronder ook first party games van Xbox Game Studios.

De laatste jaren zien we echter ook steeds vaker games van andere partijen op ‘day one’ in Xbox Game Pass verschijnen en Lies of P is hier een voorbeeld van. Critici vragen zich geregeld af of dit soort deals voor uitgevers en ontwikkelaars wel rendabel zijn, want in plaats van de volle prijs te vangen, zit de game in een abonnementsdienst waardoor spelers de game niet kopen. Toch lijkt keer op keer dat uitgevers bijzonder tevreden zijn, zo ook het team van Lies of P.

Het Xbox-team heeft verschillende marketingcampagnes uitgevoerd voor Lies of P, en ik kan het exacte aantal hier niet onthullen, maar een groot aantal gamers heeft ons spel gespeeld via Xbox Game Pass. Ik geloof dat beide partijen een zeer goed resultaat hebben behaald uit deze samenwerking

Jiwon Choi (game director Lies of P)

In een interview met Game Rant laat Choi weten dat Xbox enorm geholpen heeft om de game zichtbaar te maken. Uiteraard is het succes ook te danken aan de kwaliteit van de game. Lies of P wist het soulsgenre te verrassen met unieke gameplay en een goed verhaal. In de XBNL-review heb je kunnen lezen dat de game een genot was om te spelen.

Fijn voor de uitgever om te merken dat de deal met Xbox Game Pass hen geen windeieren heeft gelegd. De ontwikkelaar van Lies of P heeft duidelijk laten zien over enorm veel talent te beschikken en hopelijk zorgt het succes met hun recente game voor een stevige basis in de toekomst. Kom maar door met de DLC’s!

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties