Leef, sterf, herhaal in SKYHILL: Black Mist

Wakker worden in een duur hotel, een vreemd mistmonster tegenkomen, sterven en vervolgens weer wakker worden om het nogmaals te proberen. In het najaar mogen we met dit Groundhog Day effect stoeien in SKYHILL: Black Mist.

Als je heel flauw bent zou je kunnen zeggen dat je in elke game sterft om het opnieuw te proberen en verder te komen, maar in SKYHILL: Black Mist lijkt doodgaan niet zozeer een gevolg van onkunde, maar bittere noodzaak om verder te kunnen komen. Net als in Groundhog Day, of het recentere Edge of Tomorrow kom je telkens in dezelfde situatie terecht en weet je niet wat de juiste manier is om verder te komen en hoop je er maar het beste van.

Black Mist is een vervolg op Skyhill, een 2D game waarin je probeert te ontsnappen uit een toren die vol zit met mutanten. In dit vervolg ruilen we de toren en de 2D gameplay echter in voor een luxe hotel met isometrisch perspectief en grotere, meer open ruimtes. Daarmee wordt ook de weg geopend voor meer stealth en sluipwerk. Misschien hoef je niet alle monsters onderweg te doden, of ga je dood omdat dit toch niet de juiste keus was.

SKYHILL: Black Mist staat gepland voor ‘Fall 2019’, oftewel dit najaar. Wat vinden jullie van de trailer? Interessant genoeg om in de gaten te houden? Mijn nieuwsgierigheid is in elk geval wel gewekt.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties