Gisteren ging er al een gerucht rond dat Konami zijn studio in Los Angeles zou hebben gesloten. Deze studio was verantwoordelijk voor Metal Gear Online, vandaag heeft Konami laten weten dat het gerucht op waarheid is gebaseerd.

In een reactie naar Polygon kwam Konami met het volgende bericht:

[quote_center]Konami heeft besloten om de studio in Los Angeles met ingang van per direct sluiten. Dit is besloten om de grondstoffen die gebruikt worden bij product ontwikkeling opnieuw te structureren en te centraliseren. Dit departement was verantwoordelijk voor Metal Gear Online. Konami zal alle Metal Gear games waaronder de recent uitgebrachte Metal Gear Solid V The Phantom Pain en Metal Gear Online blijven ondersteunen. Daarnaast staat de release van Metal Gear Online op PC nog steeds op de planning voor januari 2016.[/quote_center]

De jonge studio van Konami werd in 2013 opgericht als uitbreiding van Kojima Productions. Het doel van de studio was het mee werken aan The Phantom Pain en nog specifieker de multiplayer Metal Gear Online. De studio groeide snel en had al gauw ruim 50 werknemers in dienst. De laatste maanden daalde het aantal werknemers echter gestaag en in maart werd de naam van de studio verandert in Konami Los Angeles Studio. Dit gebeurde geheel in lijn met het verwijderen van Hideo Kojima’s naam van de cover van de game.

Hideo Kojima verliet begin oktober uiteindelijk Konami, nadat hij klaar was met het stroeve verloop van de ontwikkeling van The Phantom Pain. Een ander struikelblok was het feit dat zijn naam van promotiemateriaal verwijderd werd en zijn studio Kojima Productions steeds meer veranderd werd in Konami.

De laatste weken vertrokken steeds meer medewerkers en de huidige stafleden kregen uiteindelijk gisteren te horen van de sluiting. Met de sluiting staan zo’n 30 medewerkers op straat.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments