Control is best goed ontvangen. Ook bij ons krijgt het een net cijfer. Maar toch zijn er ook veel klachten. Wat gaat Remedy daaraan doen?

Zoals je hier kan zien zijn de zeer bekwame jongens van Digital Foundry in de game gedoken en dat laat zien dat er toch wel wat problemen zijn met de prestaties van de game. Je gaat je een beetje afvragen of dit eigenlijk niet een Scarlett titel is. De One X presteert, zoals verwacht, het beste. Maar ook daar zijn de haperingen zeer duidelijk aanwezig.

John Linneman van DF toont dat de game op de PS4 en Xbox One doorlopend framerate drops laat zien, zo erg dat het naar de 10fps daalt op bepaalde moment tijdens de combat.

Remedy heeft in een blog laten weten wat hun traject is na de launch van de game.

Op dit moment is ons team bezig met het optimaliseren van control op de consoles maar, zoals je hopelijk begrijpt, kost dat tijd en kunnen we dat niet met een druk op de knop oplossen (hoe graag we dat ook willen). We onderzoeken ook wat specifieke problemen die spelers hebben ervaren en zoeken naar een fix voor die problemen. Als we meer info hebben, laten we dat via onze community kanalen weten

In de volgende update, midden september, zal er motion blur (een waas die ontstaat door bewegingen) en film grain (korrelig beeld zoals dat bij oude films te zien is) aan de game worden toegevoegd. Ook hebben ze het ontbreken van HDR uitgelegd en bevestigd dat het er niet ingezet zal gaan worden.

Al vroeg tijdens de ontwikkeling van Control hebben we besloten om geen HDR toe te voegen. Deze beslissing is gebaseerd op het feit dat we maar beperkte ontwikkelmiddelen hebben en we keuzes moeten maken. Ook richting post-launch zijn er andere prioriteiten zoals de gratis content in Control waaronder de Photo Mode. We snappen dat dit voor sommigen van jullie een teleurstelling is maar we hopen dat de toevoegingen die we aan Control gaan brengen dit gemis zal verzachten.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties