Onlangs kregen we eindelijk weer eens wat te zien van Skull and Bones en werd bekend dat de game later dit jaar uit moet komen. Stukje bij beetje wordt er ook steeds meer over de game bekend. Zo is bijvoorbeeld het verhaal niet de focus in de game.

In een recent gehouden interview met game director Ryan Barnard vertelde de man wat spelers van Skull and Bones mogen gaan verwachten voor wat betreft het verhaal. Volgens Barnard zal de game niet te veel nadruk leggen op de verhaalvertelling. Hoewel de game wel verhaalelementen zal bevatten wordt het zeker geen verhaal gedreven titel, maar laat de game spelers hun eigen avontuur creëren.

Skull and Bones is geen verhaal gedreven game, maar we hebben wel verhaal elementen. Zo ontmoet je in de game belangrijke NPC’s, de zogenaamde Kingpins, die hun eigen verhalen hebben. Je leert deze verhalen kennen door contracten van ze aan te nemen en bij hun te rapporten. Er is een onderliggend verhaal in de game waarop we de lore van de wereld willen bouwen, maar de focus ligt daar niet op. We willen dat spelers hun eigen verhalen maken en kiezen wat voor soort piraat ze willen zijn.

Het voortgangssysteem in de game noemen we Infamy. Door dit te verzamelen krijg je toegang tot blueprints die je andere soorten schepen, wapens en pantser geven. Dit ga je nodig hebben terwijl je de wereld verkent en als je effectief met nieuwe vijanden af wilt rekenen.

Ryan Barnard

Bovenstaande hebben we allemaal al eens eerder gehoord. Sea of Thieves deed dit ook al, al was dit zeker in het eerste jaar geen groot succes. Inmiddels heeft die game dankzij de uitmuntende ondersteuning van de developers een grote schare fans gekregen, waaronder onze eigen Rik. Voor wat betreft Skull and Bones, persoonlijk knap ik nogal af op het feit dat ik zelf ‘een verhaal moet creeren’. Dat werkte bij mij voor Sea of Thieves niet en ik denk dat dat in deze game voor mij net zo zal zijn.

Intern lijken er overigens ook nogal wit verschillende meningen rond te gaan en verloopt de ontwikkeling zo dichtbij de release nog altijd behoorlijk stroef. Er komen bijvoorbeeld geluiden naar buiten dat diverse ontwikkelaars zelf al aangegeven hebben dat de game diepgang mist. Een ander geluid is dat Ubisoft deze game alleen nog maar uitbrengt omdat ze daar een dikke zak met geld voor gekregen hebben van de overheid van Singapore, waar de game ontwikkeld wordt.

Volgens Ubisoft zelf zijn ze van plan om deze game nog jaren te ondersteunen, maar het is dus afwachten of ze dat daadwerkelijk vol kunnen houden en net zo’n schare fans kunnen vergaren als dat andere piratenspelletje.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties