343 Industries heeft van zich laten horen. Ze geven aan het kritiek gehoord te hebben. Ook weten we nu dat de multiplayer free-to-play wordt en 120 fps.

Commentaar op graphics

De ontwikkelaar heeft gereageerd op het kritiek dat de game nu niet bepaald next-gen oogde tijdens de showcase. Veelgehoord antwoord is dat de streamkwaliteit van de show niet ideaal was, maar ook de beelden die later gepubliceerd waren toonden weinig indrukwekkende graphics.

In een blogpost laat de ontwikkelaar weten dat “ja, de kritiek is gehoord”, maar komt ook tegelijkertijd met excuses. Over de art-style wordt gezegd: “Met Halo Infinite keren we terug naar een meer ‘klassieke’ art-style”. Wat inhoudt dat het allemaal wat meer kleurrijk, schoon en klinisch is.

Over de kwaliteit van de graphics zegt 343 dat de demo die gebruikt werd nog work-in-progress is van een paar weken oud waarin een aantal grafische elementen nog zeker afgemaakt moeten worden. Er is ook werk aan de winkel, want ook het team heeft gekeken naar de analyses van professionals en amateurs en is het eens met de kritiek.

Multiplayer wordt free-to-play en 120 fps

Hoewel Halo Infinite in de Xbox Game Pass (XGP) zal verschijnen, is er ook goed nieuws voor de niet-XGP bezitters. De multiplayer wordt gratis voor iedereen! Met het verdwijnen van Xbox Live Gold, wat binnenkort toch wel zal gebeuren, kun je op elke Xbox of Windows pc aan de slag met de Halo Infinite multiplayer.

Nog meer goed nieuws. Op de Xbox Series X komt binnen de multiplayer ondersteuning voor 120 fps. Of dit standaard wordt, of een keuze tussen performance en quality, dat is op dit moment nog niet duidelijk, maar voor de hardcore gamers met 120hz+ schermen is het een welkome feature.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties