Tja, dan ben je ontwikkelaar en mag je een game maken van de nieuwe film van de legendarische Ghostbusters franchise. Op zich een dikke prima, maar als de game dan net zo slecht is als de film, dan vraag je om problemen en dat weten ze bij Fireforge Games nu ook.

Fireforge vroeg drie dagen na de release van hun slecht ontvangen Ghostbusters game faillissement aan (het schijnt dat Casper het spookje zelfs schrok van de game). Dit gebeurde na een lange periode van financiële problemen. In totaal heeft Fireforge Games een schuld van 12 miljoen dollar (koekoek). Fireforge werd in 2011 opgericht door Tim Campbell, een ex-medewerker van Blizzard. De afgelopen jaren was men bezig met twee MOBA games, het gaat hierbij om het spel Zeus dat door Razer gepubliceerd zou worden en het spel Atlas dat een publicatie van Tencent kon verwachten. Beide spellen kwamen echter nooit uit en hier begint de geldsoap.

Ghostbusters_Game_2_1460646645

Aandeeldrama

Tencent heeft 37 procent van Fireforge in handen en eist in totaal 11.3 miljoen dollar van Fireforge Games. Volgens Razer CEO Min-Liang Tan heeft de ontwikkelaar geld wat beschikbaar was gesteld als financiële injectie voor Zeus gebruikt in Atlas. Tja, dat is niet zo slim inderdaad. Dit heeft Razer doen besluiten om op hun beurt ook een rechtszaak tegen Fireforge te beginnen.

De deuren van Fireforge zijn nu dus gesloten en de soap is begonnen, hoewel de rechtszaken op dit moment stil zijn gelegd vanwege het faillissement. Toen meerdere nieuwssites contact probeerden te leggen met Tim Campbell was deze niet bereikbaar voor commentaar. Dit verhaal wordt ongetwijfeld vervolgd, maar voor nu mag men bij Fireforge zelf lekker op spokenjacht.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties