We zagen er al een rating van, de titel werd al ergens gelekt en wij waren er absoluut zeker van dat hij tijdens de laatste E3 aangekondigd zou worden. Niet dus.

Ubisoft heeft eindelijk de stilte verbroken over de Splinter Cell serie. En helaas is het geluid niet heel erg positief. Maar er is een sprankje hoop dat er toch iets gaat gebeuren.

Tijdens een interview met Game Informer heeft de Chief Creative Officer Serge Hascoet van Ubisoft wat meer nieuws laten horen over zowel Splinter Cell als Prince of Persia.

Ik hou van Splinter Cell. Ik hou van Prince of Persia. Ik kan er op dit moment weinig over zeggen maar wat ik kan zeggen is dat we ervoor aan het vechten zijn. Het is geen kwestie van willen, het is een kwestie van kunnen.

Wat hij hier nu precies mee bedoelt is niet helemaal helder. Maar met een groot bedrijf zoals Ubisoft zou het opzetten van dit project toch geen ingewikkeld verhaal moeten zijn. Wat geld bij elkaar schrapen en wat processen goedkeuren en klaar. Maar met de huidige trend van grote open wereld games lijkt er weinig plek te zijn voor wat meer geleide games zoals Splinter Cell.

Sam Fisher is al AWOL sinds 2013. Hij heeft nog even in Ghost Recon Wildlands opgetreden maar dat was het dan ook. De Prince of Persia is al sinds 2010 vermist in de woestijn.

Tijdens het interview liet Hascoet nog wat meer geheimen horen wat betreft de toekomstplannen bij Ubisoft. Zo willen ze een multiplayer optie in Assassin’s Creed games gaan opzetten.

Assassin’s Creed heeft geen multiplayer mode en dat is best belangrijk voor het sociale aspect van het gamen. We zijn daarnaar aan het kijken.

Hij gaf ook aan dat men bij Ubisoft wat afstand wil gaan nemen van de cutscenes als ze verhalen in games vertellen

Er moet altijd een acteur in games zitten. Als je als toeschouwer wil spelen, zou dat de beslissing van de gamer moeten zijn. De game moet dat niet voor jou gaan beslissen. Wij moeten deze vrijheid aan de speler bieden. Minder cutscenes is al een stap in de goede richting maar wat het beste zou zijn is dat de speler niet naar allerlei cinematics hoeft te kijken als hij dat niet wil.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties