Het was heel eventjes stil rondom Final Fantasy XV, maar het is weer flink losgebarsten met een heleboel nieuws over de game.

Tijdens de laatste Active Time Event broadcast heeft Final Fantasy XV game director Hajime Tabata flink wat feedback gedeeld op de Final Fantasy XV: Episode Duscae demo. Tijdens het evenement besprak Tabata allerlei klachten over de demo en toonde verschillende grafieken waarin de reacties van fans te zien waren. Deze reacties zijn gebaseerd op een poll die werd gehouden onder de kopers van Final Fantasty Type-0 HD met de bijbehorende demo van Final Fantasy XV: Episode Duscae. Het gemiddelde cijfer van de demo is een 8.3, waar Noord-Amerika het een 8.6 geeft, bleek Japan een stuk kritischer te zijn met een 8.0 en Europeanen kwamen uiteindelijk op een 8.3 uit.

Naast alle statistieken en de antwoorden op de feedback, heeft Tabata-san Final Fantasy XV: Episode Duscae 2.0 aangekondigd. Het betreft hier een update voor de al uitgebrachte demo en het staat op dit moment gepland voor mei. In de update op de demo mogen we verschillende verbeteringen verwachten, waaronder een beter werkend combat, targeting en camera systeem. Daarnaast zal er ook een dodge rol worden toegevoegd, zodat spelers tijdens combat weg kunnen rollen voor vijandelijke aanvallen. De ontwikkelaar is op dit moment ook bezig om de framerate te verbeteren, maar of dit nog in de update voor de demo verwerkt zal worden is onbekend. Bekijk hieronder het Active Time Event en de grafieken die werden vrijgegeven.

Tijdens de Active Time Event broadcast begon Hajime Tabata ook uitleg te geven over een nieuwe feature die gepland staat voor de volledige versie van de game en het wordt ook overwogen om het toe te voegen in de Episode Duscae 2.0 demo. Het gaat hier om een feature genaamd Individual Quests. Dat zijn quests waar niet alle vier party members aan kunnen deelnemen. Zo kan protagonist Noctis ervoor kiezen om samen met Prompto op pad te gaan en de overige twee gaan hun eigen kant op. Aan het eind van een in-game dag, wanneer iedereen weer terugkomt bij het kampvuur, kunnen alle gevonden items worden uitgewisseld. Dankzij deze feature zullen er ook andere conversaties plaatsvinden en zal de combat op dat moment ook anders zijn. De feature zal in de volledige versie van de game nog veel meer diepgang hebben , waar we hoogstwaarschijnlijk meer over gaan horen tijdens Gamescom in augustus.

Final-Fantasy-15-Trailer

Het zal namelijk Gamescom in augustus zijn waar het pas echt interessant zal gaan worden voor Final Fantasy XV fans. Square Enix heeft een korte teaser trailer in de planning staan voor de E3 en grootse plannen voor Gamescom. Nu Square Enix echt bezig is met de promotie van de game, zou de E3 erg kort dag zijn om iets speciaals en groots voor te bereiden en daarom is het besluit genomen om het tijdens Gamescom te houden. Naast een kleine vertoning tijdens E3 en een veel grotere tijdens Gamescom, zal Final Fantasy XV ook aanwezig zijn tijdens PAX en de Tokyo Game Show. Het mag dus duidelijk zijn dat de echte marketing voor deze gigantische JRPG echt van start is gegaan. Alsof dit alles nog niet genoeg is, kondigde Tabata ook nog aan dat we naar een nieuwe aflevering van Active Time Report kunnen uitkijken en dit zal zich nog vóór E3 afspelen. Zeer veel Final Fantasy XV om naar uit te kijken dus!

Square Enix is wat mij betreft zeer goed bezig. Met de demo gaven ze fans al een eerste blik op wat de game onder andere ging bieden en met deze update laten ze zien de boel echt serieus te nemen. Final Fantasy XV is een erg ambitieus project en het team wil bepaalde dingen eerst uitproberen en aan fans tonen, voordat ze ermee verder gaan. Het toont maar weer eens aan dat fan feedback wel degelijk zin heeft en wat Square Enix hier doet, is iets waar veel uitgevers/ontwikkelaars best een voorbeeld aan mogen nemen.

 

 

 

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments