De current-gen zou de pracht en praal van ray tracing mogelijk maken. Helaas zien we die techniek nog niet heel veel verschijnen.

Vandaag kwam het bericht van Ubisoft dat met bij Far Cry 6 de ray tracing zal laten ten gunste van 60fps gameplay. Eerder deze week meldde Wccftech dat Far Cry 6 de ray tracing-functies zou beperken tot alleen de pc. In een verklaring die kort na het interview aan TechRadar werd verstrekt, bevestigde Ubisoft het nieuws en verklaarde dat ze de ray tracing zouden laten vallen voor de PS5- en Xbox Series X-versies van Far Cry 6 om 60FPS prioriteit te geven.

Ray Tracing is een PC-only feature. Op console is het ons doel geweest om van nieuwe hardware mogelijkheden te profiteren, het optimaliseren van de prestaties gericht op 4K en het bereiken van 60FPS bijvoorbeeld, alles terwijl ervoor gezorgd werd dat de ervaring op de vorige generatie console consistent zou blijven.

Ubisoft

Dit is enigszins verrassend, aangezien Watch Dogs Legion, Ubisoft’s blockbuster van eind 2020, ray tracing ondersteunde op Xbox Series X. Ray tracing werd gebruikt in Watch Dogs Legion voor enkele indrukwekkende schaduw- en reflectiedetails en het werd zelfs aangeboden voor de Xbox Series S-versie van het spel, zij het met een veel lagere grafische stand. Watch Dogs Legion haalde echter nooit 60FPS op de current-gen consoles, en koos in plaats daarvan voor ray tracing en betere graphics. Bij Far Cry 6 is dat dus andersom.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties