Fallout 76. Je zou er zelfs een beetje verdrietig van worden en om heel eerlijk te zijn, heb ik medelijden met iedereen bij Bethesda die de klappen moeten opvangen vanwege de ellende met deze game. Tijd om je geld terug te vragen?

Dat vonden een aantal klanten in Australië wel. Een jaar na de release hebben een aantal ontevreden Australische spelers actie ondernomen. Ze willen hun geld terug.

De Australische Consumentenbond of Ombudsman (Australian Competition and Consumer Commission) houden de wet in de gaten en kijken of je als consument wel goed behandeld bent. Zij hebben Bethesda’s zusterbedrijf ZeniMax opdracht gegeven om een aantal Fallout 76 klanten een refund te geven. Onder de Australische wet kunnen klanten namelijk een refund vragen als een product niet goed werkt of totaal anders is dan wat er in de beschrijving staat.

In een verklaring laat de ACCC weten dat in de nasleep van de release van Fallout 76 meerdere klachten heeft ontvangen waarin ze verklaarden dat Zenimax hen een refund weigerde. Deze hadden de klanten geëist omdat de game allerlei technische problemen liet zien, zoals problemen met de servers, lagging, graphic en visuele problemen.

Als onderdeel van de beslissing heeft ZeniMax moeten toegeven dat:

We mogelijk de Australische consumenten hebben misleid over hun rechten op een refund bij fouten in de Fallout 76 game

Mocht je als Australische klant denken dat je nu ook je geld kan terugvragen, dat gaat niet. Je zal dan tussen 24 november 2018 en 1 juni 2019 contact met ZeniMax moeten hebben gehad.

Bijzonder, want zover ik weet hebben we dit soort mogelijkheden op het gebied van slechte games niet. Voor Bethesda en Fallout is het zo langzamerhand niet leuk meer. Tijd om de stekker uit de game te trekken?

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties