Erosion: een open-wereld roguelike waar elke dood tien jaar kost

Tijdens de Xbox Partner Preview is Erosion onthuld, een nieuwe open-wereld roguelike van uitgever Lyrical Games (Valor Mortis, Ghostrunner) en ontwikkelaar Plot Twist. De game speelt zich af in een dystopische Wild West-wereld en heeft een opvallend hoofdmechanisme: elke keer dat je sterft, schuift de tijd tien jaar vooruit. Niet jouw personage veroudert – maar de wereld om je heen.

In Erosion leeft de mensheid op de rand van uitsterven door the Pillar: een mysterieuze, bewustzijnsachtige rotsformatie die de wereld stukje bij beetje opslokt. Jij moet afreizen in de diepte van deze Pillar, waar je chaotische, volledig vernietigbare dungeons doorkruist in twin-stick shooter actie. Alles draait om tijd: elk gevecht brengt je dichter bij het redden van je dochter… of verder bij haar vandaan. Omdat iedere dood tien jaar kost, kun je je dochter ontmoeten in verschillende fases van haar leven – of haar verliezen aan de tijd.

Jouw keuzes veranderen de wereld

De wereld van Erosion reageert op alles wat je doet. Help je een winkelier, dan kan die tien jaar later een complete zakenmagnaat zijn. Sterf je een keer, dan kan een rustige boerderij veranderen in een cultistennest dat de “Great Ol’ Rooster” aanbidt. Facties verschuiven, regio’s veranderen en mensen herinneren wat jij wel of niet hebt gedaan.

Wapens, skills en bizarre builds

De open-wereld-woestijn zit vol quests, geheimen en een enorme variatie aan wapens en vaardigheden. Je kunt spelen als pijl-en-boog-sniper, zware gunslinger of… commandant van een leger katten. De game is duidelijk gebouwd op creatieve builds en chaos, helemaal in lijn met moderne roguelike-designs.

Erosion lijkt een van de meest originele projecten uit de Xbox Partner Preview te zijn, een dystopische Wild West, destructible dungeons en een tijdsprong van tien jaar bij elke death. Dit wordt er één om in de gaten te houden.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties